از عملکرد رزرو بانک استرالیا در هفته گذشته چه آموختیم؟

2020/12/07 | 1399/09/17
AUDUSD , رزرو بانک استرالیا

هفته گذشته نشست رزرو بانک استرالیا پیرامون نرخ بهره برگزار شد. مسئولان این بانک تصمیم گرفتند که تغییری در نرخ بهره ایجاد نکنند و آن را روی 0.10 درصد نگه دارند. همان‌طور که انتظار می‌رفت این بانک بازده اوراق قرضه سه ساله را روی 0.10 درصد نگه داشت. هیئت مدیره این بانک اعلام کرد که احتمالاً تا سه سال آینده هیچ تغییری در نرخ‌ها اتفاق نمی‌افتد. این بانک به این نتیجه رسید که احتمالاً تا مدتی باید از اقتصاد پشتیبانی کند. بیانیه اخیر این بانک، سرشار از خوش‌بینی به آینده اقتصاد است.

مهم‌ترین نکته‌ای که در این نشست مطرح شد این بود که اقتصاد استرالیا با سرعت بالایی در حال رشد و پیشرفت است و دارد به روزهای اوج خودش نزدیک می‌شود. تولید ناخالص داخلی این کشور نسبت به فصل گذشته، 3.3 درصد رشد کرد در حالی که انتظار می‌رفت فقط 2.5 درصد رشد کند. از نظر فنی و تکنیکال، رکود اقتصادی در استرالیا پایان یافته است.

رزرو بانک استرالیا همیشه جانب احتیاط و بدبینی را حفظ می‌کند و دیدگاه‌های عجیب و غریب در مورد اقتصاد استرالیا ندارد و همواره تمایل دارد که با واقع‌بینی، اقتصاد را جلو ببرد. این بانک همیشه برای بدترین حالت ممکن برنامه‌ریزی می‌کند. این بانک حمایت‌های زیادی از خانواده‌های استرالیایی کرد. در صورتی که فرآیند واکسیناسیون در این کشور آغاز شود، انتظار می‌رود که بیکاری هم کمتر شود. اقدامات رزرو بانک، حاکی از مسائل زیر است:

  1. رزرو بانک استرالیا دیگر نرخ بهره‌ را بیش از این کاهش نمی‌دهد.

  2. در حال حاضر دلار استرالیا روند صعودی دارد.

  3. استارلیا باید از رشد ارزش کالاها حمایت کند (به خاطر امید به رشد اقتصادی جهان)

  4. احتمالاً رشد دستمزدها و بهتر شدن آمار بازار کار، از نشانه‌های تأیید این چشم‌انداز مثبت است.

  5. انتظار می‌رود که خریداران جفت ارز AUDUSD کمتر شود.

مطالب مشابه

مشاهده همه