افت یورو به خاطر افزایش موارد ابتلا به کووید-19

2020/10/27 | 1399/08/06
یورو , کرونا

این روزها حال یورو چندان خوب نیست. تعداد موارد ابتلا به کووید-19 زیاد شده و دیگر کسی تمایل به ریسک ندارد. یورو از نظر داشتن بدترین عملکرد در بازار رتبه دوم را به خودش اختصاص داده و دلار کانادا تا حدودی از یورو هم بدتر است. جفت ارز EURUSD با توجه به عملکرد ضعیف یورو و محدودیت‌های موجود در منطقه یورو برای کنترل شیوع همه‌گیری، افت کرده است.
فرانسه و ایتالیا در هفته گذشته رکود جدیدی از نظر موارد ابتلا زدند. ایتالیا 20 هزار و فرانسه 50 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 را در یک روز تجربه کردند. جالب است که مقامات فرانسه می‌گویند موارد واقعی ابتلا به این ویروس حدود 100 هزار مورد در روز است.
ایتالیا، اسپانیا و بلژیک مقررات و محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری وضع کردند. این محدودیت‌ها کسب و کارها، کلیه خدمات مهمان‌نوازی و مراکز فرهنگی و ورزشی و غیره را شامل می‌شود. خبرهای بد فقط مربوط به اروپا نیست. آمریکا هم وضعیت نامساعدی دارد. چین هم دارد تلاش می‌کند که یک شیوع محلی در سین کیانگ را مهار کند.
تمام اخبار مربوط به کووید-19 بد نبوده و اخیراً مشخص شده است که واکسن دانشگاه آکسفورد و موسسه آسترازنکا باعث ایجاد یک سری پادتن‌های حفاظتی و سلول‌های تی در بدن افراد مسن می‌شود. همچنین مشخص شد که موسسه J&J که اخیراً فعالیت خود را متوقف کرده بود می‌خواهد مجدداً آزمایش‌ها را از سر بگیرد.
نیم‌کره شمالی زمین دارد به زمستان نزدیک می‌شود، مردم بیشتر زمان خود را در محیط‌های داخلی می‌گذرانند و به این صورت شیوع قطعاً بیشتر می‌شود. تحلیلگران دیگر از بهبود V شکل ناامید شده‌اند و تصورشان در مورد اروپا بهبود W شکل است.
آخرین امید رشد اقتصادی در اروپا، آلمان بود که آن هم اخیاً شواهدی مبنی بر کند شدن روند بهبود از خود نشان داد. با افزایش میزان ابتلا در این کشور، اقتصاد آلمان هم به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در فصل چهارم 2020 اقتصاد آلمان 2.1 درصد رشد می‌کند. این پیش‌بینی وقتی انجام شد که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که قرار است دوباره محدودیت‌های سنگینی اعمال شود. هرگونه تعطیلی برای مدارس و مراکز مراقبت می‌تواند اقتصاد را نابود کند. افزایش بیماران باعث می‌شود که صادرات اروپا هم تحت تأثیر قرار بگیرد.
بانک مرکزی اروپا هنوز در برابر اقدامات تسهیلی مقاومت می‌کند ولی در نهایت مجبور است که در برابر سیاست‌های تسهیلی کوتاه بیاید و با واقعیت‌ها روبرو شود. تورم در اقتصاد اروپا دو ماه است که منفی است و و اوضاع حداقل تا قبل از کریسمس بهتر نمی‌شود. اقتصاد به کمک بیشتری احتیاج داد.

مطالب مشابه

مشاهده همه