انتخابات آمریکا و ریسک های متفاوت برای دلار و بازارهای سهام

2020/06/10 | 1399/03/21
انتخابات , ترامپ , بایدن , شاخص , شاخص سهام , دلار

واکنش فروشندگان دلار آمریکا در مورد نتایج نظرسنجی‌های اولیه انتخابات آمریکا نشان می‌دهد که بازار احتمال می دهد که ترامپ، انتخابات را واگذار خواهد کرد.

ارزش دلار آمریکا که از اواخر ماه مارس کاهش یافته بود در چند هفته گذشته با سرعتی مضاعف به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد.. در حال حاضر دلار به خاطر انتخابات آمریکا، تحت فشار است. احتمالاً به زودی انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر تأثیر خود را بر تمامی جنبه‌های بازارهای مالی می‌گذارد.

نتایج نظرسنجی‌های اولیه انتخابات به مهم‌ترین خبر این روزها تبدیل شده است. برخی از این نتایج نشان می‌دهد که ترامپ رفتنی است. سوء مدیریت دولت او در جریان ویروس کرونا و اعتراضات ناشی از کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس این کشور باعث شده است که نتایج به نفع او نباشد. ترامپ یکی از طرفداران رشد بازار سهام و کسب و کارها است و در انتخابات گذشته هم روی همین موضوع مانور دارد. بنابراین شکست او در انتخابات 3 نوامبر خبر خوبی برای وال استریت نخواهدبود.

در هشتم و نهم ژوئن شرکت ایپسوس یک نظرسنجی برگزار و نتایج آن را اعلام کرد. این نتایج نشان می‌دهد که جو بایدن، معاون رییس جمهور سابق آمریکا با 8 درصد رأی بیشتر نسبت به ترامپ از او پیشی گرفته است. همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که 39 درصد از مردم آمریکا با عملکرد رئیس جمهور موافق و 57 درصد مخالف عملکرد او هستند.

 

این نتایج چه تأثیری بر بازارهای مالی می‌گذارد؟

دلار در چند هفته اخیر به واسطه افزایش اقدامات داویش توسط FOMC نزول زیادی را تجربه کرده است. بازارهای سهام اما روند مثبتی داشته‌اند و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران متمایل به ریسک و به دنبال دارایی‌های پرریسک هستند. در حال حاضر و اگر 2 روز اخیر را کنار بگذاریم اشتیاق زیادی برای خرید دارایی‌های امن وجود ندارد. با نزدیک‌تر شدن به انتخابات، نتایج نظرسنجی‌ها باید به این صورت باشد که نشان دهد ترامپ انتخابات را واگذار می‌کند. با توجه به این امر که در 4 سال گذشته ترامپ اغلب هوادار کاهش بیشتر نرخ های بهره و مالیات ها بوده که برای سهام مثبت و برای دلار منفی هستند،  پس شکست احتمالی او در انتخابات 3 نوامبر سال جاری می تواند تا حد زیادی فشار فروش روی دلار را کنترل کند و در سوی مقابل منجر به آغاز یک روند نزولی در شاخص های سهام ایالات متحده بشود.

مطالب مشابه

مشاهده همه