بررسی چشم‌انداز پوند در سایه انتصاب "هیو پیل" به عنوان اقتصاددان ارشد بانک انگلیس

2021/09/05 | 1400/06/14
بانک انگلیس , فدرال رزرو , پوند

پژوهش مجموعه Crédit Agricole CIB (به اختصار CACIB)، چشم‌انداز پوند در سایه انتصاب "هیو پیل" به عنوان اقتصاددان ارشد بانک انگلیس را بررسی می‌کند.

CACIB اعلام کرد: «پوند با هیجان اندکی، انتصاب هیو پیل به عنوان اقتصاددان ارشد بانک انگلیس را تبریک گفت. این موضوع تاحدودی به خاطر این واقعیت است که قرار گرفتن پیل (مدیر سابق سرمایه‌گذاری بانکی) در مقیاس انبساطی-انقباضی کمیته سیاست‌گذاری پولی (MPC) ممکن است دشوار باشد. ما تصور می‌کنیم که هیو پیل می‌تواند گروه MPC را مجاب کند که از نظر اندرو بیلی، رئیس بانک انگلیس، حمایت کنند. اندرو بیلی خواستار حذف محتاطانه طرح‌های انبساطی و عادی‌سازی سیاست‌هاست.»

این مجموعه اظهار داشت: «با توجه به اینکه فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در چند ماه گذشته بیشتر تمرکز خود را بر سیاست‌های پولی تسهیلی‌ گذاشته‌اند، یک سوال مهمی که برای ناظران بانک انگلیس پیش می‌آید این است که آیا انتصاب هیو پیل به عنوان اقتصاددان ارشد باعث می‌شود که کمیته سیاست‌گذاری پولی (MPC) هم به همین سمت و سو حرکت کند؟ در صورتی که چنین فرضی واقعیت داشته باشد، ممکن است در بازارهای فارکس شاهد افت پوند باشیم.»

مطالب مشابه

مشاهده همه