بیت‌کوین همچنان به فتح قله های جدید ادامه می دهد

2021/02/18 | 1399/11/30
بیت کوین , ارز دیجیتال , رمز ارز , جی پی مورگان

  • در روز چهارشنبه قیمت بیت‌کوین به 51700 دلار رسید. این در حالی بود که روز سه شنبه توانسته بود قله 50 هزار دلار را فتح کند.
  • جی.پی.مورگان اعلام کرد که این رشد فقط در صورتی پایدار می‌ماند که نوسانات بیت‌کوین کاهش یابد، در غیر این صورت رشد این ارز دیجیتال ناپایدار خواهد بود.
  • سرمایه بازار بیت‌کوین به نزدیک 1 تریلیون دلار رسیده است.

رشد قیمت بیت‌کوین از 50 هزار به 51700 دلار باعث شد سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 1 تریلیون دلار برسد. بیت‌کوین فقط در سال 2021، 78 درصد رشد داشته و این در حالی است که در ماه مارس سال 2020 حتی به زیر 4000 دلار رسید. از انتهای سپتامبر 2020 تاکنون سرمایه بازار این رمز ارز 700 میلیارد دلار رشد داشته است.

تحلیلگران بر این باور هستند که بسته‌های مشوق پولی و مالی، افزایش ترس از تورم و کاهش ارزش ارزهای رایج و ورود سرمایه‌های مردم به بازار باعث افزایش ارزش بیت‌کوین شده است. تسلا در اوایل فوریه اعلام کرد که می‌خواهد 1.5 میلیارد دلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند و پس از تسلا شرکت‌های مهم دیگری از جمله بلک‌راک اعلام کردند که می‌خواهند روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند و این موضوع تأثیر قابل توجهی روی رشد مجدد بیت‌کوین داشت.

البته هنوز نوسانات بالا یکی از مشکلات ارزهای دیجیتال است. تحلیلگران می‌گویند نوسانات بیت‌کوین خیلی بیشتر از طلا است. البته حامیان ارز دیجیتال بیت‌کوین بر این باور هستند که این رمز ارز در سال‌های آتی جایگزین طلا می‌شود.  نوسانات سه ماهه برای بیت‌کوین 87 درصد و برای طلا 16 درصد بوده است.

جی.پی.مورگان اعلام کرد که تحلیلگران بر این باور هستند که افزایش ارزش بیت‌‎کوین در 5 ماه اخیر با جریان‌های مالی نسبتاً کوچک از سوی نهادها رقم خورده است و در صورتی که قرار باشد ارزش این ارز دیجیتال تثبیت شود باید سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌‎های بزرگ روی این رمز ارز ادامه داشته باشد.

مطالب مشابه

مشاهده همه