تاثیر پیروزی ترامپ یا بایدن بر بازار ارز

2020/11/05 | 1399/08/15
بایدن , ترامپ , بازار ارز

بالاخره انتخابات آمریکا برگزار شد و اضطراب و تنش در این کشور به حد اعلا رسید. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن در ایالت‌های کلیدی پیشتاز است ولی هنوز چیزی مشخص نیست و رقابت به قدری تنگاتنگ است که ممکن است هر لحظه نتایج تغییر کند.

این بار در بسیاری از ایالت‌ها رقابت شدیدی بین دو نامزد وجود دارد ولی تمرکز همه روی فلوریدا، کارولینای شمالی، اوهایو و پنسیلوانیا است. احتمالاً چند روزی طول می‌کشد تا آرا به صورت کامل شمارش شود. اگر ترامپ در تمامی این ایالت‌ها پیروز شود، چهار سال آینده هم رئیس جمهور می‌شود و اگر در تمامی آن‌ها ببازد، بایدن بدون شک پیروز انتخابات خواهد بود. احتمالاً روند این انتخابات طول بکشد و نتیجه آن به این زودی‌ها مشخص نشود.

بسیاری بر این باور هستند که پیروزی ترامپ در کوتاه‌مدت بازار سهام را ملتهب می‌کند ولی تأثیر این پیروزی بر بازار ارز چندان قوی نیست. در صورتی که بایدن در انتخابات پیروز شود، بازارها روند نزولی به خود می‌گیرد. برخی از ارزها با پیروزی بایدن و برخی دیگر با پیروزی بایدن رشد خواهند کرد.

احتمالاً بایدن با کانادا و اتحادیه اروپا روابط بهتری خواهد داشت و انگلیس را به خاطر خروج از این اتحادیه به باد انتقاد می‌گیرد. اگر او پیروز شود، دلار کانادا و یورو رشد و پوند نزولی می‌شود.  ترامپ از برگزیت حمایت می‌کند و تمایل دارد که کانادا و اتحادیه اروپا را با اعمال تعرفه تحت فشار قرار دهد و به همین خاطر پیروزی او به نفع پوند است. پیروزی ترامپ به نفع جفت ارز USD/JPY خواهد بود و با پیروزی بایدن این جفت ارز نزولی می‌شود. در صورتی که آرای دو نامزد به هم نزدیک باشد،  شک و تردید ناشی از نامشخص بودن برنده انتخابات می‌تواند ارزش ارزهای پرریسک را کاهش دهد.

مطالب مشابه

مشاهده همه