تحلیل جزئیات نشست اخیر کمیته FOMC

2021/05/20 | 1400/02/30
کمیته FOMC , فدرال رزرو , دلار

شب گذشته – چهارشنبه 19 می 2021 – جزئیات نشست اخیر کمیته FOMC فدرال رزرو منتشر شد. موارد مهمی که بایستی خاطرنشان کرد:

- مهمترین موردی که در این جزئیات وجود دارد اینجاست:

A number of participants suggested that if the economy continued to make rapid progress toward the Committee's goals, it might be appropriate at some point in upcoming meetings to begin discussing a plan for adjusting the pace of asset purchases.

در واقع در اینجا اشاره شده که به باور شماری از اعضاء در صورت ادامه طی مسیر اقتصاد آمریکا در جهت پیشرفت سریع به سمت اهداف کمیته، در نشست های آینده مناسب خواهدبود که در خصوص تنظیم دوباره شتاب خرید دارایی های مالی (همان QE) بحث بشود.

این مورد از این جهت مهم است که مشخص شد صرفاً Kaplan نیست که به دنبال پایان انبساط پولی است و لذا شاهد تقویت دلار و تضعیف دارایی های ریسکی بودیم.

در صورتی که در هفته های آتی، شاهد ادامه بهبود داده ها و گزارش های اقتصادی از آمریکا باشیم، طبیعتاً اردوگاه بازها به رهبری Kaplan دست بازتری برای به کرسی نشاندن نظرات خود در خصوص لزوم بحث درباره پایان تسهیل پولی به کبوترها پیدا خواهند کرد.

نکته دیگری که مهم است اینکه ببینیم این «شماری از اعضاء» کمیته که چنین نظری داشته اند چند نفر بوده اند. اگر بجز Kaplan، دستکم 5 نفر دیگر هم جزو این دسته باشند، احتمال تقویت دلار – خصوصاً در مقطع گردهمآیی جکسون هول در آگوست – به شدت بالا خواهدرفت.

مطالب مشابه

مشاهده همه