تشدید تنش های در حوزه برگزیت

2020/06/30 | 1399/04/10
برگزیت , جانسون , پوند

دوباره پوند در کانون توجهات قرار گرفته است؛ زیرا جلسات بین مقامات انگلستان و اروپا در هفته‌های آتی سرعت بیشتری می‌گیرد. مقامات اتحادیه اروپا اخیراً سخنان و هشدارهای محکمی در مورد انگلستان بیان کرده‌اند. مقامات این اتحادیه ناراحت هستند؛ زیرا بریتانیا از طرح کمک‌های دولتی پس از خروج از اتحادیه اروپا پرده برنداشته است. آن‌ها بر این باور هستند که عدم وجود طرح انگلستان در این زمینه به مسئله و مشکل اصلی مذاکرات تبدیل شده است. همچنین بریتانیا هیچ شفافیتی در زمینه سیاست داخلی خود در آینده ندارد.

طبق گزارش‌های موجود، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که اگر انگلیس یک طرح جایگزین ارائه ندهد، هیچ کدام از طرفین نمی‌توانند وارد مذاکره شوند تا به توافق برسند. جانسون، نخست وزیر بریتانیا در گفتگوی تلفنی با ماتئوس موراویکی، همتای لهستانی خود اظهار داشت که در صورت عدم دستیابی به توافق، بریتانیا آماده است که از توافق دوران گذار با اتحادیه اروپا با شرایط مشابه استرالیا خارج شود.

توجه داشته باشید که استرالیا هیچ توافق تجاری جامعی با اتحادیه اروپا ندارد. تجارت اروپا و استرالیا بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی انجام می‎شود. البته برای یک سری کالاهای خاص توافق تجاری بین استرالیا و اتحادیه اروپا وجود دارد.

انگلستان قصد دارد در پایان سال از توافق دوران گذار خارج شود. مذاکرات حضوری برای اولین بار از ماه مارس در روز دوشنبه در بروکسل آغاز شد.

 

این مسائل چه تأثیری بر ارزش پوند می‌گذارد؟

انتظار می‌رود در صورتی که پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشود، فشار موجود روی پوند بیشتر شود و این ارز حتی ریزش بیشتری از چیزی که روزهای اخیر تجربه کرده در برابر دیگر ارزها تجربه نماید.

مطالب مشابه

مشاهده همه