تشدید تنش های میان آمریکا و چین و تقویت دلار

2020/08/09 | 1399/05/19
دلار , NFP , چین , شاخص دلار

افزایش تنش‌های آمریکا و چین باعث افزایش ارزش دلار آمریکا شده است. به تازیگی دولت ترامپ تحریم‌هایی را علیه مقامات چینی از جمله کری لم، رئیس اجرایی هنگ کنگ اعمال کرد. این تحریم‌های جدید شامل مقامات چین و حزب کمونیست هم می‌شود.


تحریک کردن رهبر هنگ کنگ می‌تواند گامی مهم در افزایش تنش‌ها بین واشنگتن و پکن تلقی شود. مقامات آمریکا قوانین امنیت ملی هنگ کنگ را خلاف آزادی بیان تلقی می‌کنند. چین احتمالاً خیلی عصبانی است و احتمالاً به زودی تحریم‌‎هایی را علیه مقامات ارشد آمریکا اعمال می‌کند.


شاخص دلار امریکا از سطح قبلی خود (93.00) به حدود 93.50 رسیده است. برخی ممکن است بر این باور باشند که اطلاعات مربوط به وضعیت اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا از دلار امریکا حمایت کرده ولی این همه دلیل تقویت دلار نیست. عدد مربوط به وضعیت اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در 1.763 میلیون قرار گرفت در حالی که انتظار می‌رفت این عدد 1.48میلیون باشد. نرخ بیکاری در آمریکا به 10.1 درصد افت کرد که انتظار می‌رفت از نرخ 11.1 درصد در ماه گذشته نهایتاً به 10.5 درصد برسد.


گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که حاکی از احتمال بدتر شدن وضعیت اشتغال و شاخص‌های مربوط به اشتغال است. این در حالی است که اقتصاد آمریکا در ماه ژوئیه روند خوبی را طی کرده و حتی اگر وضعیت اقتصادی بدتر شود، این بدتر شدن ناچیز خواهد بود. امید است که این بهبود اقتصادی در ماه‌های آینده هم ادامه پیدا کند. پرایس اکشن (حرکات قیمتی) نشان می‌دهد که تنش‌های آمریکا و چین همچنان ادامه دارد و تأثیرگذار است و احتمالاً این تنش‌ها با نزدیک شدن به انتخابات ماه نوامبر آمریکا بدتر خواهد شد.

مطالب مشابه

مشاهده همه