توصیه هایی برای بهبود عملکرد معامله گران خانه نشین

2020/07/23 | 1399/05/02
معامله گری , احساسات مثبت

توضیح Cyclical Waves:

نوشتار حاضر برگردانی از یک یادداشت خواندنی در بلومبرگ است. در این یادداشت، توصیه های روانشناسانه در خصوص بهبود عملکرد معاملاتی در دوران خانه نشینی اجباری ناشی از قرنطینه ارائه شده است. همین توصیه ها را می توان برای معامله گرانی که از خانه خود ترید می کنند نیز ارائه کرد.

 

امروز شاهد فراگیر شدن بیماری کووید-19 در کشورهای مختلف هستیم و کسب و کارهای مختلف از این بیماری آسیب دیده‌اند. امروزه معامله‌گران برای درآمدزایی بیشتر مجبور هستند که کارهای معاملاتی خود را در منزل انجام دهند. در این خصوص یک روان‌شناس برای کسانی که در منزل خود معامله‌گری می‌کنند توصیه‌هایی دارد:

* سعی کنید با خودتان صحبت کنید
* مسئولیت یک حیوان خانگی (مثلاً یک بچه گربه) را بپذیرید
* وقت خود را فقط با معامله‌گری نگذرانید و کمی هم برای بررسی معاملات خود وقت بگذارید.

اینها توصیه های برت استینبارگر، دانشیار روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه پزشکی SUNY در سیراکیوس نیویورک است. استینبارگر در روانشناسی معامله‌گری تخصص دارد. پاول تودر جونز او را از سال 2010 تا 2014 به عنوان مدیر توسعه معامله‌گران در شرکت Tudor Investment، صندوق Hedge Fund کلان جهانی خود استخدام کرد. از سال 2003، استینبارگر 5 کتاب در مورد روانشناسی معامله موفق منتشر کرده است.

یکی از معامله‌گران می‌گوید که اخیراً بعد از اینکه غذا دادن به چهار گربه را تمام کرد، با او تماس گرفتم. استینبارگر در این تماس به آن معامله‌گر گفته است: « من با تمام وجود باور دارم که کاری که در ابتدای روز انجام می‌دهیم تمام روز ما را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد. من روز خودم را با نگاه کردن به صحبت‌هایی که رد و بدل شده، اخیارها، ایمیل‌ها و چت‌ها شروع نمی‌کنم. من روز خود را با عشق ورزیدن و خدمت کردن به کسانی که عاشقشان هستم شروع می‌کنم. تکرار کارها ما را تغییر می‌دهد. ما به همان کارهایی که انجام می‌دهیم تبدیل می‌شویم.» در ادامه به خلاصه‌ای از مکالمه استینبارگر و این معامله‌گر به نام مارک گیلبرت خواهیم پرداخت.

مارک گیلبرت: در وبلاگتان در مورد بررسی مجدد و مرور معاملات (بررسی نمودارهای پرایس اکشن و حجم دقیقه به دقیقه) صحبت می‌کنید. منظورتان چیست؟

برت استینبارگر:  کاری که ما انجام می‌دهیم این نیست که خیلی گذرا و بدون دقت به جزئیات معاملات را بررسی و مرور کنیم. ما باید یک بار دیگر معامله خود را با دقت از اول تا آخر بررسی و تجزیه و تحلیل کنیم. من چندین سال با معامله‌گران شیکاگو کار کردم، آن‌ها معاملات خود را ضبط و سپس پخش می‌کردند تا اتفاقی که افتاده بود را یک بار دیگر به عنوان یک ناظر تجربه کنند تا بتوانند فرصت‌هایی که در آن لحظه از دست رفته است را ببینند و از آن به بعد این خطاها را تکرار نکنند. این کار یکی از موثرترین کارهایی است که شما را به سمت رشد و پیشرفت سوق می‌دهد.

مارک گیلبرت: شما در مورد مزایای خواندن ایده‌های معاملاتی با صدای بلند برای خودتان صحبت کرده‌اید. این کار چه اثری دارد؟

برت استینبارگر: هر وقت بلند حرف می‌زنیم، خودمان علاوه بر گوینده شنونده هم می‌شویم. این کار به ایده‌های ما عینیت بیشتری می‌بخشد و آگاهی ما در مورد ایده‌هایمان بیشتر می‌شود. مثلاً می‌گوییم من انگیزه زیادی برای خرید یا فروش یک سهم یا ارز دارم. اگر من اندیشه خودم را با صدای بلند بگویم، اگر ایده و فکر مسخره‌ای داشته باشم خیلی سریع خودم می‌فهمم. صحبت بر سر بهترین مدیریت مالی نیست. من یک فرد کاملاً واکنشی هستم. وقتی بخواهم ایده خودم را با صدای بلند برای یک همکاری ارزشمند بگویم ، خجالت می‌کشم. وقتی بلند صحبت می‎کنیم لایه‌ای از خویشتن‌نگری در ما پدیدار می‌شود که می‌تواند برای ما خیلی مفید باشد. این امر باعث می‌شود که مسئولیت‌پذیر شویم.

مارک گیلبرت: موفق‌ترین معامله‌گران در قرنطینه چه کار می‌کنند؟

برت استینبارگر: این سوال یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که در ارتباط با مدیران سهام، معامله‌گران و اعضای صندوق‌های Hedge Fund وجود دارد. بودن در این حالت قرنطینه و کار کردن در خانه، باعث می‌شود که انگیزه افراد کمتر شود و انگیزه آن‌ها مثل دوران عادی نباشد. این حس در زندگی شخصی آن‌ها هم وجود دارد. آن‌ها تا حدودی افسرده می‌شوند؛ زیرا تعادلی بین کار و مسئولیت‌های آن‌ها وجود ندارد. این افراد به عوامل متعادل‌کننده که نتایج مثبت به بار می‌آورد دسترسی کمتری دارند.

تجارب احساسی مثبت به مثابه یک سپر در برابر استرس است. اگر تجارب مثبت داشته باشیم می‌توانیم فشار، استرس و شک و تردید زیادی را تحمل کنیم و به همین خاطر استرس موجب پریشانی خاطر نمی‌شود ولی بسیاری از کسانی که من با آن‌ها سر و کار دارم احساسات مثبت خود را از دست داده‌اند.

مارک گیلبرت: کار تیمی و ارتباط با دیگران تا چه اندازه اهمیت دارد؟

برت استینبارگر: دو نوع کار تیمی وجود دارد. یک نوع کار تیمی است که وقتی مدیران مالی ایده ارائه می‌دهند و اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند، کار به صورت حرفه‌ای ادامه پیدا می‌کند. ارتباط با دیگران یکی از منابع اصلی تحریک فکری است. من یک سری تحقیقات در مورد عوامل موفقیت مدیران سبد سهام و معامله‌گران انجام داده‌ام. اولین عامل موفقیت کنجکاوی فکری است. مدیران مالی موفق عاشق ارائه ایده و شکار فرصت‌های جدید هستند. کار تیمی می‌تواند این کنجکاوی را تغذیه کند و حتی در هنگام کار در خانه آن‌ها را باانگیزه نگه دارد.

نوع دیگری از کار گروهی هم وجود دارد. همکاری تنگاتنگ در زندگی اجتماعی با دوستان، با خانواده و کسانی که با آن‌ها زندگی می‌کنیم هم نوع کار گروهی است. دیگر امکان مسافرت، رفت به سینما و مکان‌های عمومی و غیره وجود ندارد و دیگر مسائل مثل قبل جذاب و الهام‌بخش نیست.

مارک گیلبرت: بگذارید به بلاگتان برگردیم. شما در مورد معامله‌گری نوشته‌اید که در دوران قرنطینه سرش را با بچه گربه گرم می‌کند و فهمیده است که این مسئله به او کمک می‌کند که در روز معامله با ناامیدی مقابله کند. ماجرا چیست؟

برت استینبارگر: چیزی که گربه، هر حیوان خانگی یا یک کودک به ما هدیه می‌دهد، این است که باعث می‌شود که مدتی از قالب خودمان خارج شویم. در مورد این معامله‌گر باید گفت که گربه راهی برای پرورش احساساتی مانند دوست داشتن و مراقبت کردن است که دسترسی به آنها در شرایط قرنطینه مشکل است. بهترین معامله‌گران هم خیلی راحت می‌توانند کمال‌گرا شوند و به خودشان سخت بگیرند. وقتی یک بچه گربه داریم می‌توانیم احساسات عاطفی متفاوتی را تجربه کنیم.

مطالب مشابه

مشاهده همه