دلایل افت دلار نیوزیلند بعد از نشست RBNZ

2020/06/26 | 1399/04/06
دلار نیوزیلند , NZD , RBNZ

مقدمه

صبح روز چهارشنبه 24 ژوئن 2020 نشست بانک مرکزی نیوزیلند برگزار شد و بعد از آن شاهد افت نرخ برابری دلار نیوزیلند در بازار جهانی تبادلات ارزی بودیم. با توجه به اهمیت موضوع و نیز سیگنال های خرید EUR/NZD، GBP/NZD و فروش NZD/CHF، یادداشت زیر در تحلیل دلایل این ریزش توسط تیم ترجمه و تولید محتوا آماده شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

 

چکیده بیانیه RBNZ

بانک مرکزی نیوزیلند همگام با انتظارات بازار نرخ بهره را تغییر نداد و روی 0.25 درصد نگه داشت. این بانک، سایز برنامه خرید دارایی بزرگ ‌مقیاس (برنامه تسهیل کمی 60 میلیارد دلار نیوزیلند) را ثابت نگه داشت. به طور کلی اقتصاد نیوزیلند شاهد آسیب وارده از بحران شیوع کرونا بوده است ولی نقاط مثبتی هم در اقتصاد این کشور وجود دارد که عبارت است از:

  • نقطه شروع قوی‌تر از لحاظ حاشیه‌ای برای اقتصاد نیوزیلند
  • بهبود در چشم‌اندازها از ماه مه
  • محرک‌های بزرگ‌تر از حد انتظار پولی و مالی

البته در مورد اقتصاد این کشور یک سری اظهار نظر کبوتری هم از سوی RBNZ وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

  • کار برای حصول اطمینان از کاربردی بودن ابزارهای سیاست پولی مختلف در ماه‌های آتی
  • نگرانی پیرامون افزایش ارزش دلار نیوزیلند

 

موسسه The Minutes خاطرنشان کرد: «اعضای بانک RBNZ  دارند تلاش می‌کنند که به این اطمینان برسند که طیف وسیعی از ابزارهای سیاست‌های پولی مانند تسهیلات وام مدت‌دار، کاهش نرخ بهره رسمی، خرید دارایی‌های خارجی و تسهیلات کمی دیگر مناسب برای خرید دارایی در مقیاس بزرگ در ماه‌های آتی قابل استفاده باشد. ».

 

در آینده چه اتفاقی برای دلار نیوزیلند می‌افتد؟

بانک مرکزی نیوزیلند نگرانی خود را از روند صعودی دلار نیوزیلند ابراز کرد. این بانک نگران است که نرخ بالای ارز بر درآمد صادرات آسیب بزند و در نتیجه بهبود اقتصادی نیوزیلند به تأخیر بیفتد. بانک مرکزی نیوزیلند اعلام کرد که ممکن است برای کاهش ارزش دلار نیوزیلند مجبور شود به اقدامات صریح و مستقیم بیشتری متوسل شود.

البته در چنین شرایطی می‌توان از تسهیل کمی برای سرعت بخشیدن به بهبود اقتصادی استفاده کرد. در حال حاضر می‌توان بازار را پر از دلار نیوزیلند کرد تا از این راه ارزش این ارز کاهش یابد. و در نتیجه احتمالاً دلار نیوزیلند به دلیل استفاده از این سیاست، تحت فشار باقی خواهد ماند و از ارزش آن کاسته خواهد شد.

مطالب مشابه

مشاهده همه