رسیدن جفت ارز GBP/USD به محدوده 1.37-1.40 به خاطر حتمی شدن توافق برگزیت

2020/12/24 | 1399/10/04
پوند , برگزیت , اتحادیه اروپا

تحلیلگران بر این باور هستند که حتماً یک توافق بین انگلستان و اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد. درست است که چند روز دیگر تا پایان سال جاری میلادی بیشتر نمانده ولی با این وجود توافق قطعی است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که اگر این توافق صورت گیرد جفت ارز GBP/USD تا محدود 1.37-1.40 افزایش می‌یابد. همچنین انتظار می‌رو که در صورت توافق جفت ارز EUR/GBP تا 0.88 کاهش یابد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مذاکره‌کنندگان انگلستان و اتحادیه اروپا بر سر مسئله برگزیت، آماده مذاکره در آخرین روزهای سال 2020 هستند و عزم خود را برای رسیدن به توافق جزم کرده‌اند. حتی تصمیم‌هایی برای تصویب سریع قوانین در انگلستان و اتحادیه اروپا گرفته شده است. به نظر می‌رسد که در چند روز آینده توافق قطعی و جزئیات آن نهایی می‌شود.

در صورتی که توافق قطعی باشد، ارزش پوند بیش از پیش رشد خواهد کرد و احتمالاً جفت ارز GBP/USD تا 1.37-1.40 افزایش پیدا می‌کند. البته بعید به نظر می‌رسد که این جفت ارز تا 1.4500 رشد کند. جفت ارز EUR/GBP هم بر اثر همین توافق تا 0.88 و 0.90 کاهش پیدا می‌کند. البته بعید به نظر می‌رسد که این جفت جفت ارز بیش از این کاهش پیدا کند و به 0.85 برسد.

البته ریسک‌ها و احتمالات مختلفی وجود دارد. موضوعات بحث برانگیز مختلفی وجود دارد که می‌تواند توافق را از مسیر اصلی خود منحرف کند و در دقایق واپسین مذاکرات، توافق به هم بخورد. وقتی این توافق از سوی انگلستان و اتحادیه اروپا تصویب شود، سایر اعضای اتحادیه اروپا هم باید آن را تصویب کنند. ممکن است در اتحادیه اروپا، مخالفت‌های جدی با این توافق صورت گیرد. البته در حال حاضر با وجود پیامدهای ناشی از کرونا، احتمال مخالفت با این توافق خیلی کم است.

مطالب مشابه

مشاهده همه