رشد دلار استرالیا پس از اظهار نظرهای خوش‌بینانه رئیس رزرو بانک استرالیا

2020/06/23 | 1399/04/03
دلار استرالیا , ریسک گریزی , RBA

دلار استرالیا پس از قرار گرفتن در یک سراشیبی توانست حمایت زیادی در بازار آسیا دریافت کند و خودش را بالا بکشد. این رشد پس از اظهارنظرهای خوش‌بینانه آقای Lowe، رئیس رزرو بانک استرالیا (RBA) اتفاق افتاد. وی اشاره کرد که از رشد اخیر ارز استرالیا ناراضی نیست و گفت که تأثیر بیماری کووید-19 آن‌قدرها که در اوایل کار از آن ترسیده بودیم نیست.

وی در بیانیه خود اظهار داشت:

« من از نظر نتایج کلان اقتصادی، تمایل به ارز کم‌ارزش‌تری دارم. این موضوع به کاهش نرخ بیکاری کمک و تورم را به نقطه هدف نزدیک‌تر می‌کند ولی در حال حاضر تصور می‌کنم که واقعاً استدلال در مورد بالا بودن ارزش دلار استرالیا کمی مشکل است. »

وی افزود:

«باید به خاطر داشته باشیم که نرخ ارز کاملاً نسبی است و نتایج بهداشتی هم مانند نتایج اقتصادی در استرالیا نسبتاً خوب بوده است. تصور من این است که آینده استرالیا نسبت به آینده بسیاری از کشورهای دیگر خوب خواهد بود و قیمت کالاها حفظ می‌شود.

 

این اظهار نظرها چه تأثیری روی دلار استرالیا دارد؟

پیش از این اظهار نظرهای خوش‌بینانه از رئیس بانک مرکزی استرالیا، دلار استرالیا تحت فشار بود. به طور کلی دارایی‌های پرریسک بازار ارز با توجه به بهبودی که برای دلار آمریکا صورت گرفت، بیش از پیش افت کرد. در حال حاضر نگرانی‌ها در مورد شیوع بیماری کووید-19 در سطح جهان در حال افزایش است و شیوع شدید این بیماری در ایالت‌های مانند فلوریدا و کارولینای جنوبی باعث شده است که مردم از این شیوع به عنوان موج دوم این بیماری یاد کنند.

پکن و ایالت ویکتوریای استرالیا محدودیت‌های منطقه‌ای را مجدداً اعمال کرده‌اند. سازمان بهداشت جهانی از ثبت شدن یک رکورد جدید در آمار مبتلایان به این بیماری خبر داد و اعلام کرد که این بیماری با سرعتی بالا در سطح جهان در حال رشد و پیشرفت است. هنوز برخی از تحلیلگران بر این باور هستند در وضعیت کنونی بازار دارایی‌های امن ارزی مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند.

مطالب مشابه

مشاهده همه