روند صعودی بازار با فروکش کردن ریسک‌های سیاسی

2020/11/13 | 1399/08/23
بازار های سهام , کووید-19

  • رشد مجدد بازار سهام

  • نفت 40.57 دلار

  • هر انس طلا 1879 دلار

  • بیت‌کوین 16351 دلار

بازارهای سهام با 80 واحد رشد، مجدداً روند صعودی خود را آغاز کردند و تمایل به ریسک در بازار افزایش یافته است. این افزایش تمایل به ریسک و روند صعودی بازار در حالی رخ داده است که شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در اروپا و آمریکا هستیم. این افزایش ابتلا می‌تواند کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را وادار به اعمال محدودیت کند. موارد ابتلا در آمریکا از 150 هزار نفر هم گذشت و رکود را شکست. آمریکا در مسیر روزانه 200 هزار مبتلای جدید و آمار مرگ و میر 2000 نفر در روز قرار دارد.

بسیاری از کشورها با عرضه واکسن‌های جدید به از بین رفتن کرونا خوشبین هستند و همین مسئله باعث افزایش تمایل به ریسک شده است. بسیاری از سیاستمدارن جمهوری‌خواه دارند از ترامپ فاصله می‌گیرند؛ زیرا ترامپ با ادعاهای واهی می‌خواهد نتیجه انتخابات را باطل کند ولی خیلی بعید است که در این مسیر به هدف خودش برسد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که فقط 3 درصد از آمریکایی‌ها به تقلب در انتخابات باور دارند. بنابراین تلاش‌های ترامپ برای رد نتیجه انتخابات هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

ترامپ تاکنون هیچ دلیل و مدرک قانونی برای رد نتیجه انتخابات نشان نداده است. اگر عده‌ای از مردم ادعاهای او را باور می‌کردند، مشکلات سیاسی قابل توجهی ایجاد می‌شد. به نظر می‌رسد که تهدید ترامپ از بین رفته و اکنون بازارها دوباره روند صعودی خود را از سر گرفته‌اند.

تلاطم در بازارها دارد کمتر می‌شود و بازار به یک ثبات نسبی رسیده است. معامله‌گران منتظر کاتالیزورهای جدید برای تغییر در بازارها هستند.

مطالب مشابه

مشاهده همه