سناریوی تحلیلی یک بانک آمریکایی برای EURUSD

2018/01/05 | 1396/10/15
EURUSD , ECB , آمریکا , FOMC
تحقیقات دپارتمان استراتژی ارزی کارتل بانکی Bank of America Merrill Lynch روی جفت ارز EURUSD نشان می دهد که تحلیلگران این موسسه بر این باور هستند که در نیمه نخست سال 2018 شاهد افت نرخ برابری این جفت ارز خواهیم بود و از نیمه دوم سال مجدداً نوسانات صعودی از سر گرفته خواهندشد. طبق این سناریوی تحلیلی، جفت ارز EURUSD در نیمه نخست سال 2018 تا سطح 1.10 نزول خواهدداشت که دلایل آن به شرح ذیل هستند:
  • پیشی گرفتن رشد نرخ برابری از آنچه داده های اقتصادی نشان می دهند.
  • سفته بازان بزرگ خریدار یورو هستند و لذا در مقابل تکانه های منفی آسیب پذیر می باشند.
  • واگرایی سیاست های پولی FOMC با ECB کماکان برقرار است و بازار هنوز توجه کافی به این مسئله نشان نداده و آن را در نرخ گذاری خود لحاظ ننموده است.
  • تاثیر مثبت برنامه مالیاتی ترامپ در تحریک مالی اقتصاد آمریکا و نیز تشویق شرکت های آمریکایی برای بازگرداندن سودهای حاصله در برون مرز به درون آمریکا روی تقاضا برای دلار که هنوز توسط بازار به درستی در نرخ های موجود لحاظ نشده است.
پس از اینکه جفت ارز EURUSD به دلایل گفته شده در نیمه نخست 2018 تا سطح 1.10 افت خود را انجام داد، Bank of America Merrill Lynch اعتقاد دارد که به دلیل چرخش سیاست های پولی ECB در پایان دادن به برنامه تسهیلات کمی و آغاز احتمالی انقباض پولی، شاهد برگشت روند صعودی یورو خواهیم بود که منجر به رشد نرخ برابری EURUSD به سطح 1.19 تا پایان سال 2018 و سپس 1.25 تا پایان سال 2019 خواهدشد.

مطالب مشابه

مشاهده همه