سه نکته در خصوص پوند

2021/07/04 | 1400/04/13
پوند , فرانک , انگلیس , فدرال رزرو

1- بانک انگلیس محافظه‌کار است.

نشست‌های اخیر بانک انگلیس با تجدید نظر در مورد تورم و رشد اقتصادی به پایان رسید. سیاست‌های جدید بانک انگلیس بسیار محتاطانه است. این بانک می‌داند که در نهایت اقتصاد انگلیس با رشد همراه می‌شود و این اتفاق به بالا رفتن ارزش پوند منتهی خواهد شد. سه نشست اخیر بانک انگلیس حکایت از روند صعودی پوند در آینده دارد. شاید تحلیل‌های کنونی این موضوع را نشان ندهد ولی در آینده نتیجه این نشست‌ها مشخص‌تر می‌شود و پوند به سرعت رشد خواهد کرد.

2- نوسانات بازده اوراق قرضه از پوند حمایت می‌کند.

بازده اوراق قرضه دو ساله و ده ساله از ژانویه امسال رشد قابل توجهی داشته است. بازده 2 ساله از 4 ژانویه تا 22 ژوئن، 27 واحد رشد داشته است.

بازده 10 ساله هم تا 61 واحد افزایش یافته است.

این عامل می‌تواند ارزش پوند را 2.8 درصد نسبت به دلار افزایش دهد.

3- پوند را با CHF، SEK یا EUR مقایسه کنید نه با دلار!

فرانک سوئیس (CHF) احتمالاً افت می‌کند؛ چون بانک ملی سوئیس موضع خود را حفظ کرده و هیچ تصمیمی برای افزایش ارزش فرانک ندارد. یورو هم روند نزولی داشت ولی اطلاعات اقتصادی خوب آلمان احتمالاً باعث توقف روند نزولی یورو می‌شود.  کرون سوئد هم که نسبت به موارد دیگر اگزوتیک‌تر است، به خاطر افزایش شک و تردیدهای سیاسی در سوئد افت خواهد داشت. ریسک‌ مربوط به خرید GBPCHF آن است که بازارهای ریسک گریز از فرانک سوئیس حمایت می‌کنند. البته اگر ریسک معامله GBPCHF در جای خود باقی بماند، آنگاه احتمالاً این جفت ارز در بالای خط روند کلیدی، خریدار پیدا خواهد کرد.

شک و تردیدهایی که در مورد تصمیم‌ها و اقدام‌های بعدی فدرال رزرو وجود دارد، باعث می‌شود که فعلاً در مورد دلار اظهار نظر نکنیم. در نهایت علی‌رغم تصمیم‌ها و اقدامات محافظه‌کارانه بانک انگلیس، بهبود اقتصاد انگلستان و واکسیناسیون گسترده و سریع در این کشور به زودی باعث رشد پوند می‌شود.

 

مطالب مشابه

مشاهده همه