فدرال رزرو ممکن است کاهش خرید دارایی‌ها را به تأخیر بیندازد!

2021/09/18 | 1400/06/27
فدرال رزرو

مجموعه گوگنهایم اینوستمنتس (Guggenheim Investments) اعلام کرد، این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو در بین اطلاعات اقتصادی که قرار است به‌زودی منتشر کند، صحبتی از کاهش خرید دارایی‌ها نکند! دلیل این موضوع نیز اختلاف نظر حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر افزایش سقف بدهی است. این اختلاف نظر می‌تواند بازده اوراق قرضه خزانه‌داری را کاهش دهد.

اسکات ماینرد، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری گوگنهایم اینوستمنتس، اظهار داشت: «این تصمیم که اکثر سرمایه‌گذاران انتظار دارند در ماه نوامبر مطرح شود، احتمالاً تا دسامبر به تأخیر خواهد افتاد؛ چون این درام واشنگتن در آینده حول مسئله سقف بدهی، می‌تواند باعث آشفتگی در بازار و اختلال‌های اقتصادی شود. اطلاعات اخیر اقتصادی نشان می‌دهد که فدرال رزرو بعید است بخواهد در نشست خود که به‌زودی برگزار می‌شود، از طرح مشوق پولی بکاهد.»

برایان اسمدلی و مت بوش، اقتصاددان‌های مجموعه گوگنهایم در یادداشتی نوشتند: «نتیجه این است که احتمالاً بازده اوراق قرضه به‌خاطر بردباری فدرال رزرو و افزایش ریسک‌های مالی، بیشتر افت می‌کند.» آن‌ها اشاره کردند که اختلاف بازده بین اوراق قرضه 5 ساله و 30 ساله خزانه‌داری، خیلی مسطح‌تر از آگوست 2020 است. در آن زمان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو از یک چارچوب سیاست جدید برای افزایش موقتی هزینه‌های مصرف‌کننده پرده برداشت که انتظارات تورمی را کاهش می‌داد.

تأخیر در کاهش خرید دارایی‌ها می‌تواند بیانگر این امر باشد که بازارها بیش از حد خوش‌بین‌ هستند که انتظار دارند نرخ بهره می‌تواند در اوایل سال 2023 افزایش پیدا کند.

ماینرد و تیم او مدتی بر این باور بودند که اوراق قرضه رشد خواهد کرد. در ماه مارس، وی اظهار داشت که مدل مجموعه گوگنهایم نشان می‌دهد که ممکن است تا اوایل سال 2022 بازده اوراق قرضه خزانه‌داری منفی شود.

بر اساس اطلاعات بلومبرگ، صندوق با درآمد ثابت توتال ریترن با ارزش 27 میلیارد دلاری، در 5 سال اخیر سالانه 5 درصد رشد داشته و گوی سبقت را از 92 درصد از همتایان خود ربوده است.

مطالب مشابه

مشاهده همه