فومو (Fomo) در 2021

2021/01/04 | 1399/10/15
Fomo , دلار , پوند , لیر

دلار آمریکا: آغاز محتاطانه سال نو

سرمایه‌گذاران دارند کم کم از تعطیلات برمی‌گردند و خود را برای فرصت‌های جدید آماده می‌کنند. در حال حاضر سهام فناوری  در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و می‌توان روی آن‌ها با خیال راحت سرمایه‌گذاری کرد. این در حالی است که اوضاع اوراق قرضه و ارز چندان جذاب نیست. هنوز کسی نمی‌داند که در سال جدید قرار است چه اتفاقی بیفتد. آیا کرونا از بین ما رخت برخواهد بست یا کماکان مهمان ناخوانده ما خواهد بود؟ این مسائل باعث می‌شود که اکثر افراد سال جاری را با احتیاط و خیلی آرام آغاز کنند.

قرار است انتخابات سنا در ایالت جورجیا برگزار شود و تحلیلگران بر این باور هستند که دو کرسی مورد رقابت به جمهوری‌خواهان خواهد رسید. هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی می‌افتد و به همین خاطر شاخص دلار آمریکا در سطح 89.50 تا 90.00 باقی می‌ماند تا تکلیف انتخابات و آرا روشن شود.

یورو: هنوز پیامدهای قرنطینه و محدودیت‌ها مشخص نشده است

EUR/USDسال نو میلادی را در بالاترین سطح آغاز کرد و هنوز تحت تأثیر محدودیت‌ها و قرنطینه در اروپا قرار نگرفته است. یکی از دلایل رسیدن جفت ارز EUR/USD به اوج، ضعف گسترده دلار است. ضعف دلار باعث شده است که جفت ارز USD/CNY هم به شدت افت کند و به کمتر از 6.50 برسد. احتمال می‌رود که جفت ارز EUR/USD سطوح 1.25 را هم پشت سر بگذارد. انتظار می‌رود که جفت ارز USD/CNY تا سطوح 1.22 حمایت شود.

پوند: در حال ارزیابی و بالا و پایین کردن توافق برگزیت

در اواخر سال 2020، توافق برگزیت بین انگلستان و اتحادیه اروپا منعقد شد. پوند هنوز ارزش اواخر سپتامبر خود را حفظ کرده است؛ زیرا سرمایه‌گذاران دارند توافق برگزیت را ارزیابی و تحلیل می‌کنند و می‌خواهند ببینند که این ارز در آینده رشد یا افت خواهد کرد. احتمالاً پوند در آینده رشد خواهد داشت. پیش‌بینی‌ها در مورد جفت ارز EUR/GBP در سطح 0.8800 / 0.8850 است.

لیر ترکیه: سوار بر اوضاع

لیر ترکیه از 20 دسامبر تاکنون، بهترین ارز در بازارهای نوظهور بوده است. ارزش این ارز با رشد نرخ 200 واحدی در نرخ بهره، رشد خوبی را تجربه کرد. نرخ بهره در این کشور به راحتی از نرخ تورم (14 درصد) بالاتر است. پیش از این پیش‌بینی شده بود که جفت ارز USD/TRY در فصل نخست سال 2021 به 7.20 می‌شود و اتفاقاً لیر ترکیه دارد همین مسیر را طی می‌کند.

مطالب مشابه

مشاهده همه