مذاکرات برگزیت و احتمال آغاز مشکلات جدید برای پوند

2020/11/27 | 1399/09/07
پوند , برگزیت

در دو ماه و نیم گذشته، پوند روند خوبی را طی کرده و مدام در حال رشد بوده است. این ارز نسبت به سایر ارزها عملکرد خوبی داشت و توجه معامله‌گران را به خوبی به سمت خود جلب کرد. به زودی نشست جدیدی برای مذاکرات برگزیت انجام می‌شود و همه منتظر نتیجه این مذاکرات هستند. اگر این مذاکرات به خوبی پیش نرود، احتمالاً پوند در سراشیبی قرار خواهد گرفت. بازارها روی این مذاکرات حساب باز کرده‌اند؛ زیر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در نشست جدید برگزیت، توافق بین بریتانیا و اتحادیه اروپا نهایی خواهد شد.

پوند در معرض خطرات زیادی وجود دارد. اگر گزارش‌های مثبتی در مورد مذاکرات منتشر شود یا مشخص شود که طرفین مذاکره هنوز در بسیاری از زمینه‌ها به اتفاق نظر نرسیده‌اند، باید شاهد افت پوند باشیم.

در حال حاضر موضوع واکسن‌ کرونا و افزایش موارد ابتلا در کشورهای مختلف مهم‌ترین عوامل محرک بازار است. در حال حاضر حجم معاملات در بازارها کاهش یافته است و بازارها به یک نیروی محرکه جدید و قدرتمند احتیاج دارند. جمعه سیاه می‌تواند باعث شود که خانواده‌ها مخارج خود را افزایش دهند.  آمریکایی ها در ماه اکتبر هزینه‌ها را کاهش دادند و جمعه سیاه می‌تواند آن‌ها به افزایش مخارج وادار کند. احتمالاً کشورهای اروپایی تا قبل از تعطیلات زمستانی قصد دارند، اقدامات لازم برای کاهش محدودیت‌ها را انجام دهند.

شرکت آسترازنکا یکی از شرکت‌های دیگری است که قصد دارد واکسن خود را روانه بازار کند و در مرحله نهایی آزمایش قرار دارد. ظهور واکسن‌های مختلف، تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک را بالا برده و شاخص دلار به پایین‌ترین سطح خود یعنی 92.00 رسیده است.

اخیراً یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی اروپا مطالبی را بیان کرد که نشان می‌داد اوضاع اقتصادی این اتحادیه روز به روز بدتر خواهد شد. این سخنان هیچ تأثیری روی ارزش یورو نداشت. ارزش یورو در حال حاضر به شدت تحت تأثیر برگزیت است. همه منتظر هستند که ببینند بالاخره کار به کجا می‌رود و انگلیس با چه شرایطی با این اتحادیه خداحافظی خواهد کرد.

مطالب مشابه

مشاهده همه