مهار GBPUSD توسط دلار و ادامه افت EURGBP

2021/02/07 | 1399/11/19
انگلستان , پوند , GBPUSD , EURGBP

برنامه واکسیناسیون انگلستان علاوه بر مردم این کشور، به پوند هم کمک زیادی کرد و ارزش این ارز مهم را افزایش داد. همین واکسیناسیون باعث شده است که امیدها به باز شدن درهای اقتصاد این کشور بیشتر شود زیرا هر هفته تعداد افرادی که واکسینه می‌شوند بیشتر می‌شود. پوند انگلیس در روز پنجشنبه هم رشد خوبی را تجربه کرد. گزارش شغلی آمریکا خیلی کمتر از حد انتظار بود و همین موضوع باعث شد که جفت ارز GBPUSD هفته گذشته را با 1.3700 به پایان ببرد.

کانال صعودی که در ماه‌های مارس و آوریل سال گذشته اتفاق افتاد، احتمالاً امسال هم دوباره تکرار می‌شود. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این جفت ارز در روزهای آتی همچنان به رشد خودش ادامه می‌دهد.

نمودار روزانه جفت ارز GBPUSD ( از مارس 2020 تا فوریه 2021 )

اطلاعات معامله‌گران خرده‌پا نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از معامله‌گران در موقعیت خرید قرار دارند. به همین خاطر است که بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که این جفت ارز به روند صعودی خودش ادامه دهد. البته اگر خوب دقت کنید متوجه خواهید شد که ارزش این جفت ارز نسبت به هفته گذشته کمتر شده است.

نمودار قیمت روزانه EURGBP (فوریه 2020 تا فوریه 2021)

جفت ارز EURGBP به خاطر فشار حاصل از پذیرش برنامه واکسیناسیون به صورت گسترده، افت کرده است. این جفت ارز از اواخر دسامبر تاکنون دارد افت می‌کند و هیچ دلیل و مانعی وجود ندارد که جلوی این افت را بگیرد. این جفت ارز در 61.8 درصد فیبوناچی اصلاحی در قیمت 0.8747 قرار دارد. این در حالی است که هرگونه رشد می‌تواند با مقاومت میانگین متحرک ساده 20 روزه مواجه شود. احتمال دارد این جفت ارز تا 0.8668 الی 0.8670 افت کند. در حال حاضر این جفت ارز در منطقه فروش هیجانی قرار دارد.

مطالب مشابه

مشاهده همه