نومیدی باورمندان به ریکاوری سریع اقتصادی

2020/09/10 | 1399/06/20
دلار , یورو , کرونا

• دلار: شانس بالای ادامه اصلاح صعودی

بازارهای مالی در معرض خطر اصلاح بیشتر قرار دارد؛ زیرا معاملات ریسکی (خریدن سهام، خریدن کالاها و فروختن دلار) تحت فشار قرار می‌گیرد. اخبار توقف فعالیت یکی از مدعیان اصلی کشف واکسن کرونا کمکی به احساسات حاکم بر بازار نکرده است. از نظر کلان، اجماع نظرات حول ریکاوری V شکل در بازار نفت هم با خطر روبرو شده است. در حال حاضر شک و تردیدهایی در مورد بازگشت تقاضا در بازار آسیا وجود دارد و تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید شاید بتواند به حفظ قیمت‌ها در هفته آتی کمک بکند.
کنگره آمریکا کماکان دارد برای رسیدن به یک راهکار خوب و بسته محرک اقتصادی قانع‌کننده تلاش می‌کند. با این اوصاف دارایی‌های پرریسک در روزهای آتی در معرض خطر قرار دارد. فدرال رزرو در صورت لزوم، توانایی خوبی برای توسعه تسهیل کمی دارد.
اعتقاد ما این است که دلار تا آخر سال روندی نزولی خواهد داشت ولی می‌دانیم که اصلاح شاخص دلار قبل از فروش بیشتر این ارز، می‌تواند تا 93.85 تا 94.00 و در بدترین صورت تا 96 ادامه داشته باشد.
امسال کانادا هم عملکرد چندان بدی نداشته است اما این کشور هم بسیاری از بانک‌های مرکزی دیگر جهان به دنبال یک چرخش کبوتری (طرفدار سیاست‌های تسهیلی) و حمایت مالی است.


• یورو: انتظار برای نشست ECB

EUR/USD در اصلاح این هفته بازارهای سهام وضعیت خوبی را تجربه کرده است. سطح حمایتی 1.175 تا 1.176 از ریزش بیشتر فعلاً جلوگیری کرده است. مطمئناً رویکرد جلسه بانک مرکزی اروپا نقش مهمی در رشد این جفت ارز دارد.


• پوند: مین‌های قانونی

تمام نگاه‌ها به انتشار قوانین جدید انگلستان در زمینه بازار داخلی است. احتمالاً این کشور می‌خواهد پروتکل ایرلند شمالی را که سال قبل بر سر آن با اتحادیه اروپا به توافق رسید، بازنویسی کند. استعفای رییس حقوقی این دولت نشان می‌دهد تغییرات اساسی خواهد بود و پوند هم آسیب‌پذیر خواهد ماند. 1.2870 سطح حمایت احتمالی برای پوند است.

مطالب مشابه

مشاهده همه