هراس از کرونا و فتح سطح 2000 دلار در طلا

2020/08/06 | 1399/05/16
طلا , شمش , اونس

طلا به تازگی حرکتی جدید را در مسیر رشد و افزایش قیمت تجربه کرد. این فلز زرد با افزایش مجدد 2000 دلار را هم پشت سر گذاشت. این قیمت به هیچ عنوان پایدار نیست و ممکن است در طول یک روز قیمت هر انس طلا چندین بار افزایش یابد.

قیمت شمش در سال جاری میلادی بیش از 30 درصد افزایش یافته و یکی از بهترین دارایی‌های سال 2020 از نظر سود و افزایش ارزش بوده است. در سال 2020 به دلیل افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن در طول بیماری کرونا شاهد افزایش چشمگیر قیمت طلا هستیم.

سرمایه‌گذاران بر این باور هستند که عملکرد طلا خیلی بهتر از سایر دارایی‌ها است و دلیل این مسئله آن است که کووید-19 اقتصاد جهان را به لرزه درآورده است. در آمریکا که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان محسوب می‌شود، طرح محرک بانک مرکزی باعث شده است که بازده اوراق قرضه تعدیل‌شده بر اساس تورم به کمترین حد ممکن برسد و همین موضوع طلا را جذاب‌تر کرده است. دلار هم خیلی ضعیف شده و خرید شمش با سایر ارزها برای خریداران معقول‌تر و به ‌صرفه‎ تر است.

شکست طلا

قیمت طلا هیچ‌گاه تاکنون به 2000 دلار به ازای یک انس نرسیده بود و به همین خاطر 2000 دلار یک سطح روانی بود که شکسته شد. روند 49 ساله طلا به گونه‌ای بود که قیمت این فلز زیر 1983 دلار باشد.  برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که بسته شدن پایان ماه یا پایان سال باعث شد که این سطح روانی شکسته شود. البته از آن‌جا که این افزایش قیمت خیلی سریع اتفاق افتاد، احتمال یک اصلاح نزولی وجود دارد و ممکن است قیمت‌ها به شدت افت کند.

حمایت اولیه در نزدیک میانگین متحرک 20 روزه در 1875 دلار و پایین روند صعودی 4 ماهه حدود 1830 دلار صورت می‌گیرد. زیر آن یک حمایت قوی‌تر در میانگین متحرک 20 هفته‌ای است که در 1755 دلار قرار دارد.

برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که شاهد بهبود وضعیت نوسانات هستیم و ظاهراً هیچ نشانه‌ای برای تغییر روند بلندمدت وجود ندارد. بازار می‌تواند خیلی بهتر و بالاتر از انتظارات مردم حرکت کند. اگر سطح مقاومت شکسته شود، فیبوناچی گسترشی اهداف کوتاه‌مدت ارائه می‌دهد. این موارد بر اساس این ایده شکل می‌گیرد که قیمت طلا با توجه به روند افزایشی گذشته افزایش می‌یابد وبه همین خاطر افزایش آن قابل پیش‌بینی خواهد بود.

برخی بر این باور هستند که قیمت طلا در گام اول به 2067 دلار و سپس به 2286 دلار می‌رسد. نسبت‌های لوکاس که ابزاری مانند فیبوناچی است و از دنباله اعداد پیروی می‌کند، نشان می‌دهد که قیمت یک انس طلا در چهار تا پنج سال آینده به 3598.80 دلار می‌رسد.

مطالب مشابه

مشاهده همه