هرگز در دنیای معامله‌گری تسلیم نشوید | رویکردی با 7 دلیل

2020/10/28 | 1399/08/07
معامله گری , ترید

معامله‌گران تازه‌کار وقتی سود کنند، خوشحال و سرخوش هستند و وقتی با شکست مواجه می‌شوند، می‌خواهند با خشم و عصبانیت معامله‌گری را کنار بگذارند و خیلی سریع از بازی خارج شوند. این وضعیت در برخی از معامله‌گران تازه‌کاری که در دوره‌های آموزشی ثبت نام کرده‌اند، بیشتر به چشم می‌خورد؛ چون این دسته از افراد انتظار دارند که با چند جلسه کلاس و درس و بحث بتوانند در بازار عرض اندام کنند و سود خوبی به جیب بزنند ولی وقتی ضرر می‌کنند، خیلی از معامله‌گری دلسرد می‌شوند.

معامله‌گری یک رقابت دوجانبه است که شما برای کسب سود باید در سمت درست ماجرا باشید. البته حتی در طرف درست رقابت هم ضرر وجود دارد و احتمال برد شما همیشه 100% نیست. این ماجرا برای معامله‌گران حرفه‌ای هم صدق می‌کند و هیچ قانونی برای برد حتمی وجود ندارد. تفاوت افراد موفق و ناموفق، در تسلیم نشدن و مقاومت است. موفقیت در معامله‌گری نیاز به پشتکار، یادگیری، تمرکز و فداکاری دارد.

در ادامه به هفت دلیل اشاره می‌کنیم که بر اساس این دلایل شما نباید در معامله‌گری تسلیم شوید:

  1. معامله‌گری یا تریدینگ باعث می‌شود که خودتان را بیشتر و بهتر بشناسید و به روحیات، نقاط قوت و ضعف خودتان پی ببرید.
  2. یادگیری درست و عمیق معامله‌گری از شما شخصیت بهتری می‌سازد. معامله‌گران خوب و حرفه‌ای می‌توانند ترس‌ها، حرص و ولع خود را مدیریت کنند و از مدیریت ریسک در سایر بخش‌های زندگی خود بهره‌مند شوند.
  3. معامله‌گری یک ترازو و ابزار خوب برای سنجش توانایی‌های شماست. درست است که ترید، رقابت است اما میدان رقابت برای تمامی افراد یکنواخت است.
  4. یک نظام و سیستم خوب معامله‌گری می‌تواند یک درآمد همیشگی برای شما به ارمغان بیاورد.
  5. می‌توانید سرمایه خود را در این بازار افزایش دهید و زندگی خود را متحول کنید.
  6. هیچ چیزی مثل معامله‌گری به شما کمک نمی‌کند که به آزادی مالی دست پیدا کنید و کنترل این آزادی مالی را در دست بگیرید.
  7. معامله‌گری باعث می‌شود که بتوانید برای خودتان کار کنید. با شغل کارمندی باید چندین سال برای صاحب آن شرکت تلاش کنید و برای او پول دربیاورید.

مطالب مشابه

مشاهده همه