هفت معامله‌گر برتر در جهان

2020/07/22 | 1399/05/01
تریدر , موفقیت , سوروس

برای پاسخ دادن به این سوال که بهترین معامله‌گران در جهان چه کسانی هستند، باید چند فاکتور را مد نظر قرار دهیم. برای شناختن بهترین‌ها باید بتوانید متغیرهای زیر را در معامله‌گران بسنجید:

  1. بازده طولانی مدت دارایی‌های تحت مدیریت
  2. میزان دارایی‌های تحت مدیریت
  3. ثبات بازده‌ها
  4. میزان اهرم مورد استفاده در معاملات
  5. سابقه نابودی حساب های تحت مدیریت
  6. حجم سرمایه و دارایی شخصی ایجادشده


ثروتمندترین و بهترین معامله‌گران در جهان با حساب شخصی خودشان معامله نمی‌کنند تا هزینه مواد غذایی و اجاره ماهیانه را بپردازند. آن‌ها میلیاردها دلار را مدیریت می‌کنند تا بتوانند سرمایه مشتریان خود را در طولانی‌مدت رشد دهند. این در حالی است که تعداد کمی از مجموعه‌‎ها از این روش استفاده می‌کنند و اکثراً به صورت متوالی از برنامه‌های معامله‌گری استفاده نمی‌کنند.


بهترین معامله‌گران در جهان تحت فشار هستند تا هر ماه پول دربیاورند و علاوه بر این باید با عملکرد خودشان مشتریان را راضی نگه دارند. این دسته از معامله‌گران نه تنها باید بازده خوبی از بازار کسب کنند بلکه لازم است در بازارهای دارای نقدینگی کافی معامله کنند تا بتوانند میزان معاملات خود را با کمترین ضرر حفظ کنند.


این معامله‌گران در بخش‌های اصلی و عمده بازارها هستند. بیشترین فشار، معاملات بزرگ و مشتریانی که ماهیانه و سالیانه از این افراد پول می‌خواهند باعث می‌شود که این افراد فقط با دنیال سود بیشتر باشند. معمولاً معامله گران کارآفرین هم هستند و شرکت و کارکنان خودشان را هم دارند. تمام این کارها علاوه بر شغل تمام وقت آن‌ها یعنی معامله‌گری است.


بهترین معامله‌گران، ثروتمندترین افراد هم هستند؛ زیرا پارامترهای بالا را در خود تقویت می‌کنند و ثروتی که دارند، جایزه‌ای برای موفقیت آن‌ها به حساب می‌آید.


بهترین معامله‌گران از نظر معیارهای فوق به شرح زیر هستند:


1. جیمز سیمونز


در حال حاضر 21.6 میلیارد دلار ثروت خالص دارد. وی شرکت Renaissance Technologies را تأسیس کرد که صندوق مدالیون را که موفق‌ترین صندوق مبتنی بر الگوهای کمی و آماری در تاریخ به حساب می‌‎آید اداره می‌کند. این مجموعه دارای یک استراتژی معامله‌گری به ارزش 10 میلیارد دلار است و اکنون سرمایه مالکان و کارکنان Renaissance را مدیریت می‌کند.

2. ری دالیو


دارای ثروت خالص 18 میلیارد دلاری است. او مجموعه Bridgewater Associates را تأسیس کرد که بزرگ‌ترین شرکت صندوق Hedge Fund در جهان است و 160 میلیارد دلار را مدیریت می‌کند.

3. کارل آیکان


ثروت خالصی بالغ بر 14.3 میلیارد دلار دارد. او بنیانگذار مجموعه IEP است و صندوق سرمایه‌گذاری خودش را که شامل سرمایه خودش و صندوق‌های مجموعه IEP است را هم مدیریت می‌کند.

4. استیو کوهن


دارای 14 میلیارد دلار ثروت شخصی است و ریاست مجموعه SAC Capital که یکی از موفق‌ترین صندوق‌هایHedge Fund جهان بود را بر عهده داشت. کوهن پس از اینکه مجموعه‌اش به Insider Trading متهم شد، مجبور شد 1.8 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند و شرکتش هم تعطیل شد. سپس صندوق خودش را با نام Point72 راه اندازی کرد.


5. کن گریفی


دارای ثروت خالص 12.8 میلیارد دلاری است. او مجموعه Citadel را راه اندازی کرده و آن را مدیریت می‌کند. این Hedge Fund افسانه‌ای 30 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خودش دارد. او مجموعه Citadel Securities را هم راه اندازی کرده است که جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های بازارساز وال استریت است و یک پنجم معاملات سهام در آمریکا را مدیریت می‌کند.

6. دیوید تپر


دارای 12.7 میلیارد دلار ثروت خالص است. وی یکی از بهترین مدیران صنعت Hedge Fund و بنیانگذار و مدیر مجموعه Appaloosa Management است.


7. جورج سوروس


دارای ثروت خالص 8.3 میلیارد دلاری است. وی Quantum Fund را که موفق‌ترین صندوق Hedge Fund در تاریخ است را مدیریت می‌کند که بیش از 40 میلیارد دلار سود کسب کرده است. این صندوق قبل از برگرداندن سرمایه و بستن آن برای سرمایه‌گذاران خارجی، سالانه 20 درصد بازده ترکیبی از این سرمایه ارائه می داد.

مطالب مشابه

مشاهده همه