ویروس کرونا از کنترل خارج شد، سهام افت کرد

2020/10/28 | 1399/08/07
کووید-19 , کرونا , بحران

  • اعمال محدودیت‌‎ها از سوی فرانسه و آلمان، بازار سهام را نزولی کرد

  • یورو زیر 1.1800

  • هر بشکه نفت 38.44 دلار

  • هر انس طلا 1905 دلار

  • قیمت بیت کوین به دلار: 13646 دلار

بازارهای سهام بار دیگر به خاطر اعمال محدودیت‌های شدید برای جلوگیری از شیوع کووید-19 افت کرد. شیوع این بیماری حتی بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را تحت تأثیر خودش قرار داده است.

طی چند روز گذشته حدود 450 هزار تن در آلمان و فرانسه به بیماری کووید-19 مبتلا شدند و به همین خاطر محدودیت‌های یک ماهه در این کشورها اعمال شد. در حال حاضر بازارها وضعیت مساعدی ندارند. دولت‌ها نگران هستند و احساس می‌کنند که کنترل این همه‌گیری به صورت کامل از دستشان خارج شده است. اگر این بیماری متوقف نشود، می‌تواند سیستم درمانی را دچار مشکلات عجیب و غریب کند.

در حال حاضر تمام بازارها افت داشتند. معاملات آتی سهام آمریکا نزولی شد و شاخص های سهام همگی افت کردند.

نزدک ناپایدارترین شاخص را در اختیار دارد؛ زیرا احتمال ضربه خوردن آن از موج دوم همه‌‎گیری بیشتر از سایر شاخص‌ها است.  فرضیه بهبود Vشکل باعث شد که این شاخص بیشترین رشد را داشته باشد اما اگر موج دوم کووید-19 به پیشروی ادامه دهد و تقاضای در اروپا و آمریکا با مشکل مواجه کند، فرضیات خوشبینانه در مورد بازگشت رشد متوقف می‌شود و احتمالاً مسئله سودآوری تا فصل دوم سال 2021 به مشکل می‌خورد.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران به شدت مراقب سرمایه‌های خود هستند و هر شرکتی که نشانه‌های افت از خودش نشان دهد قطعاً سرمایه‌گذاران خیلی سریع‌ سرمایه‌های خود را از آن خارج می‌کنند.

در بازار فارکس، نوسانات خیلی آرامتر اتفاق افتاد. جفت ارز EURUSD به شدت تحت فشار است و به همین خاطر زیر 1.1800 معامله می‌شود. نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد اثرات اقتصادی موج دوم کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، بازارها را تحت تأثیر خودش قرار داده است.

بیانیه بانک مرکزی کانادا هم می‌تواند یکی از عواملی باشد که بازار سهام و فارکس را تحت تأثیر خودش قرار دهد. اکثر فعالان بازار بر این باور هستند که بانک مرکزی کانادا تغییر خاصی در سیاست‎‌های خودش اعمال نکند. برخی از تحلیلگران هم بر این باور هستند که در این نشست به کنترل منحنی بازده و اقدامات تسهیلی بیشتر اشاره می‌شود.

مطالب مشابه

مشاهده همه