پوند بر خلاف دلار مسیر رشد را طی می‌‎کند

2021/01/21 | 1399/11/02
پوند , دلار , فدرال رزرو , جنت یلن(Janet Yellen)

خلاصه: جنت یلن، وزیر خزانه‌داری بعدی آمریکا قصد دارد یک بسته مشوق اقتصادی بزرگ را تصویب کند و با این وضعیت چشم‌انداز پوند انگلیس در حال بهبود است.

پوند انگلیس بر خلاف دلار که به سمت ضعیف شدن پیش می‌رود، حرکت خوبی را به سمت جلو آغاز کرده و مسیر رشد را طی می‌کند. البته رشد پوند به پای رشد یورو نمی‌رسد. بازارها منتظر هستند که ببینند وزیر خزانه‌داری جدید آمریکا چه جملاتی به زبان می‌آورد. جنت یلن، در دوران اوباما چهار سال رئیس بانک فدرال رزرو بود. تحلیلگران بر این باور هستند که او از یک بسته مشوق اقتصادی بزرگ برای حمایت از اقتصاد آمریکا سخن خواهد گفت. همچنین او متعهد خواهد شد که از مداخله بانک مرکزی در تعیین نرخ ارز جلوگیری کند و اجازه دهد که نرخ دلار به وسیله نیروهای حاکم بر بازار تعیین شود. از نگاه تحلیلگران هر دو نظر جنت یلن، دلار آمریکا را تا پایان سال تحت فشار قرار می‌دهد.

در معاملات لندن، جفت ارز GBPUSD با 0.2267 درصد روی 1.3615 دلار معامله می‌شود. محدوده ارزش این جفت ارز بین 1.35702 تا 1.36275 دلار است.  جفت ارز EURGBP هم که با رشد 0.2363 درصدی به 0.8908 رسیده بود، سطح 0.88830 را تجربه کرد. این در حالی که این جفت ارز سطح 0.89155 را هم تجربه کرده است.

تحلیلگران انتظار دارند که افزایش قدرت پوند ادامه پیدا کند و این ارز در بین معامله‌گران فارکس محبوب شود؛ چون تلاش‌های دولت انگلستان برای واکسیناسیون جهانی شدت گرفته است. انگلستان ادعا کرد از نظر میزان مرگ و میر در جهان رتبه پنجم را دارد ولی دولت این کشور امید دارد که با تلاش‌های خود سرعت انتشار این بیماری را از طریق واکسیناسیون کاهش دهد. وقتی اکثریت جمعیت این کشور واکسینه شوند، فرصت برای بهبود اقتصاد فراهم می‌شود.

مطالب مشابه

مشاهده همه