پوند، 200 پیپ افت کرد. آیا خرید این ارز در این شرایط درست است؟

2020/12/08 | 1399/09/18
پوند , برگزیت , اتحادیه اروپا

پوند در آغاز هفته جاری، افت شدیدی را تجربه کرد. بازارها ناگهان به این فکر افتادند که شاید هیچ پیشرفتی در مذاکرات انگلستان و اتحادیه اروپا به خاطر مسئله برگزیت اتفاق نیفتاده باشد و این ترس و نگرانی باعث شد پوند 200 پیپ افت کند.

برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که بوریس جانسون کاملاً آماده است که از مذاکرات برگزیت خارج شود و برگزیت بدون هیچ توافق تجاری با اتحادیه اروپا انجام شود. اکنون نوبت اتحادیه اروپا است که تصمیمات مهمی بگیرد و به آینده فکر کند.

این تصمیمات، تحلیل‌ها و نظرات باعث شده است که معامله‌گران تصمیم بگیرند پوندهای خود را بفروشند و همین موضوع باعث افت ارزش پوند شده است. بازارها به این نتیجه رسیده‌اند که عدم توافق بین اتحادیه اروپا و انگلستان کاملاً محتمل است. پوند در چند هفته اخیر روزهای خوبی را پشت سر گذاشت. افزایش تمایل معامله‌گران به ریسک و ضعیف شدن دلار آمریکا، مشکلات زیادی را به وجود آورد.

سوالی که برای بسیاری از معامله‌گران وجود دارد این است که آیا این وضعیت نزولی برای پوند ادامه خواهد داشت یا اکنون بهترین زمان برای خرید این ارز است؟

در حال حاضر بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که تا پایان سال جاری میلادی، توافق بین بریتانیا و اتحادیه اروپا اتفاق می‌افتد و این افت‌ها ناشی از ترس و نگرانی است. از این رو برخی از متخصصان بر این باور هستند که اکنون زمان خوبی برای خرید پوند است. بازارها تمایل زیادی به ریسک دارند و این تمایل پس از انتخابات آمریکا خیلی بیشتر شده است.

مطالب مشابه

مشاهده همه