پیش‌بینی EUR/USD: این جفت ارز به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

2020/12/14 | 1399/09/24
EUR/USD , یورو , کووید-19

  • جفت ارز EUR/USD اخیراً یک پولبک را تجربه کرد ولی معامله‌گران اهمیت چندانی به این موضوع نشان ندادند.
  • خوش‌بینی‌ها در مورد واکسن کووید-19 موجب تضعیف جایگاه دلار و باعث شد که روند نزولی جفت ارز EUR/USD متوقف شود.
  • داده‌های کلان اتحادیه اروپا و آمریکا انگیزه‌های جدیدی برای این جفت ارز ایجاد می‌کند.

اخیراً جفت ارز EUR/USD با مشکل مواجه شد و نتوانست روند صعودی خودش را ادامه دهد. تاکنون توافق بر سر بسته مشوق اقتصادی آمریکا به بن‌بست خورده است و به همین خاطر سرمایه‌گذاران اعتماد چندانی به دلار آمریکا ندارند، از این رو ارزش دلار تاحدودی کاهش یافته است. بازارهای سهام هم طرفداران خودشان را از دست داده‌اند و سرمایه‌گذاران تمایل چندانی برای ورود به این بازار از خود نشان نمی‌دهند.

از طرفی شاهد افزایش خوش‌بینی نسبت به واکسن کووید-19 و بازگشت زندگی به حالت عادی هستیم. این خبر هم می‌تواند تأثیر منفی روی دلار آمریکا بگذارد و برای یورو نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. آمریکا قصد دارد خیلی سریع وارد فاز واکسیناسیون شود. سازمان غذا و داروی آمریکا به دولت این کشور توصیه کرد که استفاده از یک واکسن را به صورت اضطراری آغاز کند و دولت آمریکا، واکسن فایزر را تأیید کرده و می‌خواهد استفاده از آن را شروع کند. تعداد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود و این موضوع می‌تواند عواقب سنگینی برای اقتصاد آمریکا داشته باشد.

جفت ارز EUR/USD توانست خودش را در سطح 1.2100 حفظ کند و روند صعودی خود را از اولین روز هفته جاری میلادی آغاز کند. این جفت ارز توانست سطح 1.2135 را هم فتح کند. البته این هفته قرار است اطلاعات کلیدی و مهمی منتشر شود که از جمله آن‌ها می‌توان به جلسه FOMC، انتشار گزارش خرده‌فروشی ماهانه آمریکا و گزارش شاخص مدیران خرید منطقه یورو اشاره کرد.  این جلسه و گزارش‌های این هفته می‌تواند روی مسیر جفت ارز EUR/USD تأثیر جدی بگذارد.

جدای این گزارش‌ها، تصمیم‌های سیاست‌مداران در مورد بسته مشوق اقتصادی، ابعاد و زمان تصویب آن احتمالات زیادی ایجاد می‌کند و روی پویایی قیمت دلار آمریکا تأثیر می‌گذارد. یکی از احتمالات قوی در مورد آینده این جفت ارز، 1.2175 تا 1.2180 است حتی احتمال رسیدن این جفت ارز به سطوح 1.2200 هم وجود دارد. در صورتی که روند صعودی این جفت ارز ادامه پیدا کند و همه چیز برای افزایش ارزش این جفت ارز مهیا باشد، احتمالاً این جفت ارز در گام بعدی به 1.2235 تا 1.2240 می‌رسد و ممکن است تا 1.2300 هم بالا برود.

در طرف مقابل اگر دلار آمریکا روند صعودی خودش را شروع کند و اوضاع برای ارزش یورو مساعد نباشد، این جفت ارز تا 1.2050 هم کاهش می‌یابد و حتی در کوتاه‌مدت ممکن است این جفت ارز تا 1.2000 هم کاهش یابد.

مطالب مشابه

مشاهده همه