چرا جفت ارز EUR/USD به روند صعودی خود ادامه می‌دهد؟

2020/12/01 | 1399/09/11
یورو , دلار , کووید-19

جفت ارز EUR/USD پس از یک هفته معامله، 200 پیپ افزایش یافت. در بازه زمانی ژوئیه تا نوامبر، این جفت ارز تثبیت شده بود و تغییرات چندانی در آن مشاهده نمی‌شد ولی پس از گذشت این بازه زمانی، خریدار ها از محدوده قیمتی که در آن محصور شده بودند، خارج شدند و افزایش قیمت آغاز شد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چه چیزی باعث شد جفت ارز EUR/USD روند صعودی خود را آغاز کند و به این روند ادامه دهد؟

1-اقدامات منطقه یورو

منطقه یورو در ماه‌های اخیر شاهد رشد روزافزون تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 بود و بالاخره کشورهای این منطقه تصمیم گرفتند با اعمال محدودیت‌ برای کسب و کارها، جلوی گسترش این بیماری را بگیرند. شاید این محدودیت‌ها در کوتاه‌مدت آسیب‌هایی درپی داشته باشد ولی در حال حاضر می‌تواند جلوی آسیب بیشتر به شهروندان اروپایی را بگیرد. این در حالی است که آمریکا هیچ اقدام سخت‌گیرانه‌ای برای کاهش موارد ابتلا به کرونا انجام نداده و هنوز کرونا به آمریکا، شهروندان و اقتصادش آسیب می‌رساند. پس از این بابت باید یورو، عملکرد بهتری نسبت به دلار آمریکا داشته باشد.

2- اقدام FOMC

کووید-۱۹ آسیب های زیادی به اقتصاد وارد کرد و اکنون FOMC مجبور است اقدامات سازنده و موثری برای کاهش آسیب‌های اقتصادی انجام دهد. احتمالاً یکی از این اقدامات، پایین ماندن نرخ بهره در بلندمدت است. در حال حاضر بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که FOMC در ماه دسامبر، برنامه تسهیل کمی خود را به صورت جدی‌تری دنبال کند و در صورتی که FOMC چنین اقدامی انجام دهد، قطعاً ارزش دلار کمتر می‌شود.

3- اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه توسط بایدن

به محض اینکه بایدن در ماه ژانویه وارد کاخ سفید شود، محدودیت‌های گسترده‌ای را برای مهار بیماری کووید-19 اعمال خواهد کرد. انتظار می‌رود که این محدودیت‌ها سراسر کشور را دربرگیرد. این کار در کوتاه مدت به اقتصاد آمریکا آسیب می‌رساند و در نتیجه ارزش دلار آمریکا در میان‌مدت افت خواهد کرد. به همین خاطر انتظار می‌رود که تا مدتی، دلار آمریکا به روند نزولی خودش ادامه دهد و در نتیجه جفت ارز EUR/USD صعودی خواهد شد.

مطالب مشابه

مشاهده همه