کالاها و سهام مربوط به آن‌ها به خاطر افتی که داشته است، یک فرصت عالی برای خرید هستند.

2021/06/26 | 1400/04/05
بازار سهام , مس , تورم , فدرال رزرو , FOMC

آیا زمان خرید کامودیتی‌ها فرارسیده است؟ مت میلی، استراتژیست ارشد مجموعه مدیریت سرمایه "میلر تاباک"، اظهار داشت: «هر چند که اخیراً قیمت مس، ذرت، دانه‌های سویا و الوار کاهش یافت، احتمالاً با بازگشایی اقتصادی، این وضعیت ادامه خواهد داشت. در صورتی که این افت ادامه پیدا کند، شخصاً برای خرید اقدام خواهم کرد.» او تأکید نمود که کالاها وارد یک دوران صعودی چند ساله شده است.

میلی گفت که صبر و حوصله یکی از بخش‌های اصلی و اساسی معامله‌گری در زمان‌هایی است که بازار در وضعیت اشباع خرید قرار دارد. او از شاخص قدرت نسبی (RSI) برای پیگیری وضعیت اشباع خرید و اشباع فروش استفاده می‌کند. این کار به اندازه‌گیری و سنجش مومنتوم سهام مورد نظر کمک زیادی خواهد کرد.

به عنوان مثال مس، اخیراً در وضعیت خرید بیش از حد قرار گرفت. میزان خرید اخیر مس، حتی از دوران اوج سال 2011 هم فراتر رفت. "میلی"، مشت را نمونه خروار گرفت و مس را نماینده و بیانگر اوضاع قیمت سایر کالاها دانست.

میلی ادامه داد: «آن‌ها هنوز تا حدودی در وضعیت اشباع خرید قرار دارند و به صورت کامل در این وضعیت قرار نگرفته‌اند و به همین خاطر ممکن است با گذر از تابستان وضعیت اشباع خرید آن‌ها پررنگ‌تر شود. البته من تصور می‌کنم که به مرور زمان، آن‌ها خودشان را به عنوان یک فرصت عالی برای خرید نشان خواهند داد. قیمت کالاها و سهام مربوط به آن‌ها به گونه‌ای است که باید در دوران نزولی و در حین تابستان، دنبال خرید آن‌ها باشیم.»

مایکل باپیس، مدیر عامل Vios Advisors در مجموعه مدیریت سرمایه "راکفلر" پس از به‌روزرسانی سیاست‌های کلیدی بانک مرکزی گفت: «رویکرد فدرال رزرو در خصوص تورم در قیمت کالاها تأثیر گذاشته است. اگر قرار باشد که تزریق پول به اقتصاد با همین سرعت صورت بگیرد، اتفاقات جالبی خواهد افتاد. در مورد روند حرکت کالاها و تورم، صحبت‌ها و تحلیل‌های زیادی می‌توان ارائه نمود.»

افت اخیر قیمت کالاها باعث شده که یک سوال در مورد تورم به وجود آید: «آیا ترس از افزایش تورم به اوج خودش رسیده است؟» برخی تحلیلگران به افزایش تاریخی قیمت‌های مصرف کننده و تولیدکننده به عنوان علل ادامه پیدا کردن این نگرانی اشاره می‌کنند. باپیس بر این باور است که یک رشد جزئی تورم می‌تواند در بلندمدت به نفع اقتصاد باشد. او گفت: «به خاطر داشته باشید که تورم تدریجی چیزی است که احتمالاً برای اقتصاد ما خوب است و ما چندین سال از چنین تورمی بی‌بهره بوده‌ایم. به نظر من تا زمانی که این تورم، رشد سریع و ناگهانی یا رشد طولانی‌مدت و ادامه‌داری نداشته باشد، می‌توانید چشم انداز مثبتی از حرکت فدرال رزرو در این مسیر داشته باشید.»

 

مطالب مشابه

مشاهده همه