کاهش سلطه بیت‌کوین بر بازار ارزهای دیجیتال

2021/04/13 | 1400/01/24
بیت‌کوین , رمز ارز , ارز دیجیتال , اتریوم

بیت‌کوین بزرگ‌ترین و ارزشمندترین ارز دیجیتال در تمام جهان است که چندی پیش سلطه کاملی بر بازار ارزهای دیجیتال داشت. در چند ماه گذشته ارزهایی مثل اتریوم رشد خوبی داشتند و همین موضوع باعث کاهش سلطه بیت‌کوین بر بازار ارزهای دیجیتال شده است. در حال حاضر سلطه بیت‌کوین بر این بازار به 55.9 درصد رسیده است که از ماه می 2019  تاکنون، کمترین مقدار ممکن است. ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال حدود 1.95 تریلیون دلار است و به بالاترین حد ممکن رسیده است.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ در جهان به حساب می‌آید که در چند روز اخیر رشد 20 درصدی را تجربه کرده است. نیاز سازمانی و خرد به این ارز تا حد زیادی افزایش داشته و ارزش بازار اتریوم به حدود 240 میلیارد دلار رسیده و سلطه این ارز در بازار ارزهای دیجیتال هم 12.3 درصد برآورد می‌شود.

با کاهش سلطه بیت‌کوین بر بازار، شاهد رشد قیمت ریپل (XRP) هستیم. اخیراً بایننس کوین هم رشد خوبی را تجربه کرده است. سلطه بیت‌کوین بر بازار ارزهای دیجیتال در ژانویه 2018،  32.8 درصد افت داشت.  در ژانویه 2021 این سلطه به حدود 70 درصد رسید ولی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون این سلطه کاهش چشمگیری داشته و به کمتر از 56 درصد رسیده است.

رشد توکن‌های غیرمثلی(NFT)، رونق  امور مالی غیرمتمرکز(DeFi)و افزایش قیمت سایر ارزهای دیجیتال باعث شد که این افت رقم بخورد. تحقیقات نشان می‌دهد که بیت‌کوین می‌تواند به راحتی تا 130 هزار دلار رشد کند.

 

مطالب مشابه

مشاهده همه