سرمایه گذاری بلندمدت در RUBCHF

2021/02/08 | 1399/11/20
روبل , روسیه , فرانک , سوییس

فرصت مناسبی برای یک سرمایه گذاری بلندمدت در بازار ارز به وجود آمده که اینجا همراه با دلایل مختلف تشریح می شود.

 

خرید درازمدتی RUBCHF

به نظر می رسد که نرخ برابری روبل روسیه در برابر فرانک سوییس آماده یک رشد چند ساله و مناسب باشد.

 

دلیل اول – حباب های قیمتی

طبق شاخص Big Mac Index که توسط نشریه اکونومیست تهیه شده و ارزش ذاتی ارز کشورهای مختلف را بر اساس قدرت خرید مقایسه می کند، بیش خریدترین ارز در برابر دلار آمریکا، فرانک سوییس است که حدود 29% فراتر از ارزش ذاتی خود معامله می شود. همین شاخص نشان می دهد که بیش فروش ترین ارز در برابر دلار آمریکا نیز روبل روسیه است که نزدیک به 70% پایین تر از ارزش ذاتی خود قیمت گذاری شده است.

آخرین برآورد حباب های منفی و مثبت روبل و فرانک نسبت به دلار بر اساس شاخص Big Mac

در چنین وضعیتی انتظار می رود با یک اصلاح حتی کوچک در قیمت گذاری بازار، نرخ برابری روبل در برابر دلار بهبود یافته و از آن سوی قیمت فرانک در برابر دلار اصلاح نزولی داشته باشد. طبیعتاً چنین کنشی به معنی تقویت شدید قیمت روبل بر حسب فرانک خواهدبود.

 

دلیل دوم – تحلیل تکنیکال

نمودار 20-ساله نرخ برابری روبل روسیه به فرانک سوییس حاکی از اتمام یک 5-موجی نزولی است که باعث شده تا در این مدت نزدیک به 80% افت نرخ RUBCHF را شاهد باشیم:

پایان یک 5-موجی نزولی 20-ساله در RUB/CHF

در چنین شرایطی انتظار این است که یک حرکت قدرتمند صعودی در نرخ برابری RUBCHF شکل بگیرد که هدف نخستش سقف موج 4 یعنی سطح 0.01792 خواهدبود که از قیمت فعلی در سطح 0.01206 – در تاریخ 8 فوریه 2021 – نزدیک به 48% رشد را موجب خواهدشد.

 

دلیل سوم – گزارش COT

تحلیل گزارش موسوم به COT نشان می دهد که بر اساس یک چهارچوب زمانی 2-ساله، در حال حاضر روبل روسیه بیش فروش ترین ارز و فرانک سوییس بیش خریدترین ارز در برابر دلار هستند:

مقایسه تاریخی پوزیشن گیری سفته بازان بزرگ روی ارزهای مختلف نسبت به دلار

این امر نشانگر پتانسیل بالای روبل روسیه برای رشد در برابر دلار و از آن سوی احتمال ریزش نرخ برابری فرانک به دلار می باشد که نتیجه اش باز رشد فزاینده RUBCHF خواهدبود.

 

 چگونه ورود کنیم؟

برای ورود به نمودار تایم روزانه می رویم:

نمودار RUBCHF در تایم روزانه

نظر به ساختار صعودی شکل گرفته، شکسته شدن مقاومت مورب ترسیم شده و یا سقف موج 1 در 0.0121 می تواند تریگر ورود ما به این پوزیشن بلندمدتی خرید باشد. حد زیان زیر کف موج 1 در سطح 0.0113 قرار گرفته و حد سودها به ترتیب عبارتند از:

0.0137
0.0145
0.0179
0.0237

نکته: در صورت عدم ارائه نماد RUBCHF، می توان پوزیشن خرید USDCHF و معادل آن پوزیشن فروش USDRUB گشود.

مطالب مشابه

مشاهده همه