4 دلیل برای حرکت‌ بزرگ بازارهای مالی در این هفته

2021/03/31 | 1400/01/11
بازار‌های مالی , کرونا , جو بایدن , گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی

هفته حاضر طبق تحلیل‌ها قرار است به 4 دلیل زیر یکی از هفته‌های شلوغ برای بازارهای مالی باشد و احتمالاً بازار ارز و سهام، حرکات و تغییرات قابل توجهی را تجربه می‌کنند:

دلیل اول:

 چندی پیش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از طرح زیرساختی 3 تریلیون دلاری خود پرده برداشت. قرار است در روز جمعه گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا منتشر شود. البته بازارهای آمریکا به خاطر آدینه نیک یا آدینه مقدس تعطیل است.

دلیل دوم:

ماه مارس، ماه بسیار خوبی برای خریداران دلار بود. برنامه واکسیناسیون آمریکا باعث شد کسب و کارها و مصرف کنندگان نفسی بکشند و نسبت به آینده خوش‌بین‌تر شوند. گفته می‌شود که تا چند هفته آینده 90 درصد بزرگسالان واجد شرایط واکسینه می‌شوند. با توجه به این حد از امید در بازارهای آمریکا، احتمالاً سرمایه‌گذاران با قدرت بیشتری وارد بازار خواهند شد و همین موضوع می‌تواند خبر خوبی برای بازار ارز و سهام باشد.

دلیل سوم:

یکی از ریسک‌های بزرگ برنامه بایدن این است که احتمال دارد میزان مالیات را افزایش دهد. صحبت‌هایی مطرح شده که قرار است مالیات‌ها از یک تا سه تریلیون دلار بیشتر شود. اگر این خبر جدی باشد، فشارها بر بازار سهام بیشتر می‌شود.  میزان معاملات در بازار سهام به اوج رسیده و افزایش مالیات می‌تواند بازار سهام را در سراشیبی قرار دهد. سخنرانی بایدن، گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا و آدینه نیک می‌تواند محرک‌های خوبی برای نوسانات بزرگ در بازار ارز باشد.

دلیل چهارم:

یورو هنوز ضعیف‌ترین عملکرد را در بازار ارز دارد. موارد ابتلا به ویروس کرونا در حال افزایش است و آلمان و فرانسه دارند محدودیت‌ها را سخت‌تر می‌کنند. مقامات بهداشت و سلامت آلمان هشدار دادند که موج سوم کرونا می‌تواند وضعیت را دشوارتر کند و همین مسئله باعث شده است که دولت آلمان یک سری محدودیت‌های جدی را در سطح ملی در نظر بگیرد. با ادامه پیدا کردن این وضعیت اطلاعات اقتصادی منطقه یورو بدتر می‌شود. این وضعیت باعث می‌شود که پوند هم در مقایسه با دلار ضعیف‌تر شود. دلار کانادا و استرالیا هم تا حدودی افت کردند ولی دلار نیوزلند بدون تغییر باقی ماند که اکثر این حرکت‌ها را به افزایش ارزش دلار آمریکا نسبت می‌دهند.

مطالب مشابه

مشاهده همه