معامله گری در ارز های دیجیتال با 9 قانون

2021/01/02 | 1399/10/13
ارز های دیجیتال , قوانین معامله گری

بازار ارزهای دیجیتال یا رمزارزها یکی از جذاب‌ترین، پرطرفدارترین و پردرآمدترین بازارهای جهان است و طرفداران زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم به نکات و قوانینی اشاره کنیم که شما را به افراد قدرتمند و پردرآمد این عرصه اضافه می‌کند. 9 قانونی که در ادامه به آن می‌پردازیم از سوی متخصصان و تحلیلگران زیادی بررسی شده و به تأیید آن‌ها رسیده است:

1- فقط روی چیزی سرمایه‌گذاری کنید که توان باخت آن را دارید.

یکی از مشکلاتی که معامله‌گران ارزهای دیجیتال با آن روبرو هستند، ریسک کردن بیش از حد و سرمایه‌گذاری روی چیزهایی است که واقعاً توان از دست دادن آن را ندارند. همیشه به خاطر داشته باشید که وقتی پول خود را به ارز دیجیتال یا پول مجازی تبدیل می‌کنید، ممکن است کل آن را از دست بدهید؛ زیرا بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد و در کنار سود زیاد، می‌تواند زیان زیادی هم به افراد برساند.

2- همیشه به بیت‌کوین توجه داشته باشید.

رشد و افت ارزهای دیجیتال مختلف به بیت‌کوین وابسته است. نگاه ارزهای دیجیتال به بیت‌کوین است؛ اگر بیت‌کوین رشد کرد، سایر ارزهای دیجیتال ممکن است افت کند و اگر بیت‌کوین افت کرد، ممکن است سایر ارزهای دیجیتال هم با آن افت کند. رشد و افت بیت‌کوین روی بازار ارزهای دیجیتال تأثیرگذار است پس برای موفقیت در این بازار، باید مراقب این ارز باشید.

3- هرگز تمام تخم مرغ‌هایتان را در یک سبد نچینید.

هر چه پول بیشتری به بازار ارزهای دیجیتال بیاورید، پتانسیل درآمدزایی شما هم بیشتر می‌شود. البته از سوی دیگر احتمال باخت در این بازار هم وجود دارد. در صورتی که می‌خواهید در بازار ارزهای دیجیتال موفق شوید، همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نچینید و تلاش کنید که روی ارزهای دیجیتال مختلف سرمایه‌گذاری کنید. در شرایط یکسان، رشد ارزهای دیجیتال برابر نیست. ممکن است یک ارز خیلی بیشتر از ارزهای دیگر رشد کند و اگر شما روی ارزهای مختلف سرمایه‌گذاری کنید می‌توانید در این شرایط بیشترین بهره را ببرید.

4- طمع را کنار بگذارید.

اگر روزی در بازار ارزهای دیجیتال سود زیادی کردید، اصلاً طمع نکنید و تمام سرمایه‌ خود را وارد این بازار نکنید؛ چون ممکن است فردا به اندازه سود امروز، زیان کنید. نوع دیگری از طمع هم وجود دارد. بعضی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال هدف سود 40 تا 50 درصدی را برای یک ارز در نظر می‌گیرند؛ این ارز 30 درصد رشد می‌کند ولی آن‌ها باز هم صبر می‌کنند تا هدف آن‌ها محقق شود. گاهی این صبر باعث می‌شود که این ارز فردا افت کند.

5- کورکورانه سرمایه‌گذاری نکنید.

بعضی افراد هستند که وقتی می‌خواهند روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، اصلاً توجهی ندارند که این سرمایه‌گذاری چه پیامدهایی دارد. اصلاً کاری به نمودارها ندارند و توجه نمی‌کنند که ممکن است با یک سرمایه‌گذاری اشتباه کل دارایی خود را از دست بدهند. پیش از هر سرمایه‌گذاری، تمام تحقیقات لازم را انجام دهید و از نظر مشاوران و متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

6- ترس از دست دادن فرصت سرمایه گذاری سودآور را کنار بگذارید.

بعضی مواقع فرصت‌هایی به وجود می‌آید و افراد از آن فرصت‌ها استفاده نمی‌کنند و پس از مدتی ترس از دست دادن فرصت‌‎های سرمایه‌گذاری سودآور به سراغ این دسته از افراد می‌آید و هرگاه قیمت ارزهای دیجیال مقداری بالا می‌رود احساس می‌کنند که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و با همین طرز تفکر سود خودشان را از دست می‌دهند.

اگر طمع‌کار باشید و ترس از دست دادن فرصت سرمایه‌گذاری سودآور هم به آن اضافه شود، مطمئن باشید که همیشه زمانی اقدام به خرید می‌کنید که قیمت‌ها به اندازه کافی رشد کرده و در سراشیبی نزولی قرار دارد و با این کار همیشه در بازار زیان خواهید دید.

7- سرمایه‌گذاری‌های خودتان را دسته‌بندی کنید.

برای موفقیت در معامله‌گری ارزهای دیجیتال حتماً سرمایه‌گذاری‌های خودتان را دسته‌بندی کنید. به عنوان مثال یک سری سرمایه‌گذاری‌ها را میان‌مدت و یک سری را به عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت شناسایی کنید. وقتی قیمت سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت شما افت کرد بدانید که حق ورود و فروش سرمایه خودتان را ندارید و باید  صبر کنید. از طرفی می‌توانید تغییرات هوشمندانه را در مورد سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت خودتان انجام دهید.

8- همیشه از اشتباهات خودتان درس بگیرید.

تمام معامله‌گران ارزهای دیجیتال ممکن است اشتباه کنند و بر اثر این اشتباه بخشی از دارایی و سرمایه‌ خودشان را از دست بدهند ولی همه افراد برای رشد و پیشرفت در بازار ارزهای دیجیتال باید به اشتباه خودشان فکر کنند و از اشتباهات خودشان درس بگیرند. این کار باعث می‌شود که ما تا حد امکان اشتباهات خود را کم کنیم ولی این را بدانیم که همیشه احتمال خطا و اشتباه وجود دارد.

9- حد زیان تعیین کنید.

درست است که باید در مورد افت ارزش ارزهای دیجیتال صبر و حوصله داشته باشیم و پس از یک افت، برای فروش ارز دیجیتال اقدام نکنیم ولی اگر این افت از یک حدی (حد زیان) عبور کرد، دیگر چاره‌ای جز فروش نمی‌ماند. تعیین حد زیان برای معاملات ارز دیجیتال به شما این امکان و اجازه می‌دهد که زیان خودتان را به حداقل برسانید. در صورت عدم تعیین حد زیان ممکن است زمانی وارد میدان شوید و بخواهید ارز دیجیتال خود را بفروشید که خیلی دیر شده است.

مطالب مشابه

مشاهده همه