8 نشانه آماده بودن شما برای استفاده از حساب واقعی

2021/10/09 | 1400/07/17
مفاهیم , معامله‌گری

آیا پیش از این استراتژی‌های خود را در حساب تمرینی یا آزمایشی (اصطلاحاً دمو) امتحان کرده‌اید و اکنون برای استفاده از یک حساب واقعی (لایو) آماده هستید؟ عالی است؛ ولی چگونه مطمئن می‌شوید که برای استفاده از یک حساب واقعی آماده هستید؟ در این مقاله شما را با 8 نشانه آشکار و واضح آشنا می‌کنیم تا بتوانید پول خود را در یک حساب معامله‌گری واقعی فارکس سرمایه‌گذاری کنید.

  1. می‌توانید خیلی راحت در پلتفرم معاملاتی و با کمک بروکر خودتان معامله کنید.

بروکرها و پلتفرم‌های معاملاتی زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها حساب معاملاتی آزمایشی مخصوص به خودشان را دارند. CTrader، Ninja Trader، MT5 و MT4 چند مورد از پلتفرم‌های معاملاتی هستند.

پیش از اینکه بخواهید از حساب معاملاتی واقعی استفاده کنید، باید با پلتفرم معاملاتی بروکر خود آشنا شوید و از تمام خصوصیات و ویژگی‌های آن را سر دربیاورید. اگر می‌خواهید نهایت بهره را از این پلتفرم ببرید، دانستن شیوه استفاده از این قابلیت‌ها خیلی مهم است. برای شناختن بهترین پلتفرم‌های معاملاتی می‌توانید از متخصصان و مشاوران حرفه‌ای کمک بگیرید.

  1. با ابزارها به‌خوبی آشنا هستید.

علاوه بر اینکه باید هنگام استفاده از بروکر و پلتفرم معاملاتی راحت باشید، باید برای معامله کردن هم از ابزارهای خوبی استفاده کنید. آیا برای معامله از ابزارهای خوبی استفاده می‌کنید؟ تا چه اندازه با این ابزارها آشنا هستید؟ اگر می‌خواهید در میدان معامله‌گری موفق و پیشتاز باشید، باید از ابزارها و منابع اطلاعاتی مطمئن استفاده کنید.

  1. پلن معامله‌گری دارید.

برای کار کردن با حساب آزمایشی یا تمرینی باید یک پلن معامله‌گری ایجاد کنید. این پلن شما را برای کار با حساب واقعی آماده می‌کند. شما باید به‌صورت مداوم روی این پلن کار کنید تا جایی که همیشه نتایج مثبتی برای شما به همراه داشته باشد. یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که استراتژی‌های معاملاتی گوناگون را امتحان کنید تا متوجه شوید پلن معامله‌گری کنونی شما بهترین گزینه ممکن است. مقاله چگونه یک چک لیست تهیه کنیم؟ به شما کمک می‌کند که معاملات و پلن معامله‌گری

 خود را بهبود ببخشید.

  1. 4. در شرایط مختلف بازار معامله کرده‌اید.

شرایط بازار فارکس مثل آب و هوای بهاری ناپایدار و غیرقابل پیش‌بینی است. بهترین کار این است که قبل از معامله کردن با حساب واقعی، شرایط مختلف بازار فارکس را تجربه کنید. اگر چنین تجربه‌ای نداشته باشید و بازار وارد شرایطی ناآشنا شود، دست و پایتان را گم می‌کنید و در نهایت یا پولتان از دست می‌رود یا معامله‌گری را برای همیشه کنار می‌گذارید. متأسفانه بسیاری از معامله‌گران قبل از یاد گرفتن این درس آسیب می‌بینند. از این رو بهتر است مدتی با حساب آزمایشی معامله کنید و وقتی شرایط مختلف را تجربه کردید، می‌توانید با خاطری آسوده از حساب واقعی استفاده کنید.

  1. با حساب آزمایشی به یک سود پایدار رسیده‌اید.

اگر هنوز با حساب آزمایشی خود به یک سود پایدار نرسیده‌اید، بدانید که زمان استفاده از حساب معاملاتی واقعی فرانرسیده است. توجه داشته باشید که زیان کردن با حساب واقعی به معنای از دست دادن پول است و استفاده از حساب واقعی شوخی نیست.

میزان سود پایداری که باید در حساب آزمایشی به آن دست پیدا کنید، به شما بستگی دارد. کاری که باید با حساب آزمایشی انجام دهید، این است که مطمئن شوید سود خالص شما بیشتر از زیان خالصتان است.

  1. سرمایه کافی برای سرمایهگذاری دارید.

باید سرمایه کافی برای استفاده از حساب واقعی داشته باشید. البته مقدار پولی که به بازار فارکس می‌آورید، نباید به‌قدری باشد که اگر آن را از دست دادید روی زندگی‌تان تأثیر بگذارد. می‌توانید مقداری از پس‌انداز خود را در بازار فارکس سرمایه‌گذاری کنید. البته همیشه توجه داشته باشید که زیان شما با استفاده از حساب واقعی، در واقع از پس‌انداز شما کم می‌کند؛ بنابراین در هنگام ریسک کردن و معامله‌گری مراقب همه چیز باشید.

  1. دانش و مهارت خوبی در زمینه مدیریت ریسک و روانشناسی معامله‌گری دارید.

اگر می‌خواهید با استفاده از حساب واقعی معامله کنید، باید دانش و مهارت خود را در زمینه مدیریت ریسک و روانشناسی معامله‌گری افزایش دهید. در فارکس هم باید به کسب سود فکر کنید و هم دنبال کاهش زیان خود باشید. مدیریت ریسک بد و روانشناسی ضعیف، می‌تواند زیان شما را بیشتر کند. در هنگام معامله باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • می‌دانید که در یک معامله چقدر باید ریسک کنید؟
  • می‌دانید که چه زمانی باید یک معامله زیان‌ده را متوقف کنید یا سود خود را از یک معامله سودآور برداشت کنید؟
  • چگونه به زیان‌ها واکنش نشان می‌دهید؟ آیا عصبی می‌شوید و برای جبران خسارات تهاجمی‌تر معامله می‌کنید؟
  • آیا وقتی در یک معامله سودآور قرار دارید، اندازه لات خود را به‌صورت غیرمنطقی بالا می‌برید؟

قبل از اینکه بخواهید با یک حساب واقعی معامله کنید، باید کنترل عواطف خود را در دست بگیرید و ریسک خود را به‌درستی ارزیابی کنید.

  1. صبور هستید و انتظار ندارید که سریع ثروتمند شوید.

از بزرگ‌ترین اشتباهات افرادی که شروع به استفاده از حساب واقعی می‌کنند، این است که به‌صورت غیرمنطقی ریسک خود را افزایش می‌دهند و انتظار دارند به‌سرعت با حساب واقعی پولدار و موفق شوند. متأسفانه چنین تفکراتی در بازار فارکس جواب نمی‌دهد. اگر شما در یک حساب آزمایشی 100 هزار دلاری، 0.01 لات معامله می‌کردید، چرا می‌خواهید ناگهان در یک حساب واقعی 1000 دلاری 1 لات معامله کنید؟

موفقیت در بازار فارکس طول می‌کشد، به تعهد و انضباط شخصی نیاز دارد. اجازه ندهید که حرص یا ترس شما را وادار به گرفتن تصمیم‌های اشتباه کند. صبر، تعهد و سخت‌کوشی نشانه‌های واقعی برای آمادگی شما برای استفاده از یک حساب معاملاتی واقعی است.

یک نکته: اگر در هنگام استفاده از حساب واقعی شکست خوردید، دوباره از حساب آزمایشی استفاده کنید.

اگر حساب واقعی را باز کردید ومتوجه شدید که میزان زیان‌ها بیشتر از میزان بردهای شماست، ممکن است به‌صورت تهاجمی معامله کنید و به امید جبران سریع زیان‌ها، تصمیم‌های غیرمنطقی بگیرید. این کار، اشتباه بسیار بزرگی است. با این کار تمام منابع مالی خود را از دست می‌دهید. در این شرایط بهتر است دوباره از حساب آزمایشی استفاده کنید. این بار اشتباهات خود را زیر نظر بگیرید و استراتژی‌های جدیدی برای رفع این اشکالات ایجاد کنید. اگر به این صورت عمل نکنید، مطمئن باشید که حساب شما خالی خواهد شد.

مطالب مشابه

مشاهده همه