آموزش Timing Solution – قسمت 54

2020/08/17 | 1399/05/27
Timing Solution , نرم افزار Timing Solution , آموزش

مدل la Bradley

اکنون در مورد موضوعی صحبت می کنیم که یکی از گنجینه های واقعی نجوم مالی است. در اینجا به دونالد بردلی و کارهایش اشاره می کنم. براستی من شیفته ایده های بزرگ او هستم که توانسته است به خلاصه ترین شکل ممکن آنها را بیان کند. شگفت انگیزترین چیز  این است که او تمام محاسبات و نمودارهای خود را کاملا بصورت دستی و قبل از دوره کامپیوتری شدن انجام داده است. بنابراین می توانم حدس بزنم که امروزه او می توانست قادر به انجام چه کاری باشد.

به هر حال ، ما می خواهیم سعی کنم مراحلی که دونالد بردلی در صورت داشتن نرم افزار Timing Solution انجام میداد، ادامه دهیم.

ما می خواهیم نظر اتصال (مقارنه) بین خورشید و عطارد را ببینیم. با استفاده از ULE ، می توانید این رویداد را به این ترتیب ضبط کنید:

به صفحه اصلی نگاه کنید تا ببینید که این نظر در زمان چگونه "به نظر می رسد":

این نمودار میزان قدرت این نظر را نشان می دهد. این نظر (مقارنه) در اوج به حداکثر تاثیرگذاری خود می رسد:

به این ترتیب شما می توانید تمام مراحل این نظر را مشاهده کنید.

بیایید مدل خود را کمی پیچیده کنیم و این رویداد را در نظر بگیریم: "اتصال خورشید با هر سیاره (به جز ماه) با  = ORB  15 درجه ". فرم زیر را به این روش تنظیم کنید:

 

این رویداد جالب تر به نظر می رسد ، زیرا گاهی خورشید با چندین سیاره به طور هم زمان مقارنه می کند (نظر اتصال) (مانند آغاز سال 2006):

اکنون ما آماده هستیم تا یک رویداد پیچیده تر را ایجاد کنیم: "سیارات نظرات مثبتی بین خود ایجاد می کنند" (در اینجا نظرات مقارنه (اتصال)، تسدیس و تثلیث را به عنوان "نظرات مثبت" را در نظر می گیریم ، گرچه این تعریف برای مقارنه 100٪ درست نیست):

این رویداد بسیار جالب تر است:

اکنون ما به هدف نهایی خود نزدیک هستیم. بگذارید این رویداد را ایجاد کنیم "سیارات نظرات منفی نیز با یکدیگر ایجاد می کنند" و آن را همراه با مورد قبلی در نظر می گیریم. به یاد داشته باشید که با افزودن این رویداد به "Events Box" ، روی دکمه "Add" کلیک کنید ، نه "Replace":

بنابراین ، در حال حاضر دو رویداد در " Events Box" وجود دارد: 1L - نظرات مثبت و 2L- نظرات منفی. بیایید آنها را محاسبه کنیم:

 

مرحله آخر محاسبه تعادل بین نظرات مثبت و منفی است. برای انجام این کار ، تنها به تفریق نظرات منفی (2L) از نظرات مثبت (1L) دارید.

 

فراموش نکنید روی دکمه  کلیک کنید.

این رویدادها را محاسبه کنید:

در اینجا می توانید تعادل بین نظرات مثبت و منفی را مشاهده کنید. قله ها در نمودار معادل نظرات مثبت تر در آسمان و  دره ها معادل نظرات منفی تر هستند.

با کلیک بر روی این گزینه می توانید نمای نمودار را تغییر دهید:

همچنین می توانید این مدل را ذخیره کرده و دفعه دیگر با استفاده از این گزینه ها آن را باز کنید:

با این ماژول می توانید مدلهای بسیار پیچیده ای ایجاد کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید رویداد 1L را در بالا تنها با استفاده از دنبال کردن نظرات مثبت تثلیث و تسدیس اصلاح کنید ، همچنین  2L را همانطور که هست (برای نظرات منفی تربیع و مقابله) بگذارید ، و دو رویداد جدید را اضافه کنید: 3L - اتصال با سیارات "خوب" (خورشید. ، زهره ، مشتری ، نپتون) و 4L - اتصال با سیارات "منفی" (که مریخ ، زحل و پلوتون هستند).

ULE فرصت های خارق العاده ای برای امتحان کردن و درک  قدرت چرخه ها - بدون استفاده از ماژول های پیشرفته (مانند شبکه عصبی) فراهم می کند. این یک ابزار بسیار انعطاف پذیر است. من برای پیش بینی استفاده از زبان جهانی رویدادها را پیشنهاد نمی کنم. با این حال ، این یک پایه برای هر مدل است. برای اینکه بتوانید مدلهای موفقی ایجاد کنید ، باید ULE را به خوبی بشناسید. من هر آنچه را که در این لحظه راجع به حرکت اجسام آسمانی می دانم در آن گنجانده ام. نکته خوب این است که ULE یک سیستم بسته نیست. انواع جدیدی از رویدادها را آغاز کرده و می تواند در هر زمان بسط پیدا کند.

 

 

مطالب مشابه

مشاهده همه
آموزش Timing Solution – قسمت 53

کار با ULE من می خواهم...

آموزش Timing Solution – قسمت 52

استراتژی های ساده معامله گری بر اساس ULE

آموزش Timing Solution – قسمت 51

شما می توانید رویدادهای پیچیده تر ، مانند "شاخص نیروی جزر و مد" را به عنوان مجموعه...

آموزش Timing Solution – قسمت 50

زبان یونیورسال رویدادها (ULE)