تحلیل گزارش CRA – COT

2018/08/12 | 1397/05/21
استرالیا , دلار , سفته بازان , دلار کانادا , طلا , جدول سیگنال

هفته منتهي به سه شنبه 7 آگوست 2018

 تحليل عمومی

در هفته منتهی به سه شنبه 7 آگوست، سفته بازان بزرگ باز هم دست به خرید سنگین دلار زدند تا پوزیشن خالص برآیندی آنها روی دلار به بالاترین سطح از ژانویه 2017 برسد، یعنی تاریخی که پایانی بود بر رالی صعودی چندماهه دلار. این جو هیجانی خرید دلار در چندین نماد برجسته تر است، مثلاً در دلار استرالیا شاهد سقوط سطح پوزیشن خالص سفته بازان به پایین ترین سطح از دسامبر 2015 هستیم؛ دقیقاً تاریخی که پس از آن یک رالی صعودی چندین ماه در AUD/USD آغاز شد. در خصوص یورو و پوند نیز سطح پوزیشن خالص سفته بازان به پایین ترین سطح خود از ماه می 2017 رسیده؛ یعنی ماهی که پس از برگزاری انتخابات فرانسه شاهد جهش انفجاری این 2 ارز در برابر دلار بودیم. روی طلا نیز شاهد هجوم فروشندگان سفته باز بوده ایم به صورتی که نسبت B/S به سطح بسیار نازل 106% رسیده و ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان نیز با یک سقوط 2.74 میلیارد دلاری روبرو شده است. در مجموع کماکان و علیرغم رشد دلار در هفته گذشته انتظار داریم که شاهد یک اصلاح نزولی قدرتمند در شاخص دلار باشیم. تنها ارزی که هفته گذشته در برابر دلار خریداری شده دلار کانادا بوده که بیش از 40% به تعداد پوزیشن های خرید آن افزوده شده است و اتفاقاً حرکتی اشتباه از سوی سفته بازان با توجه به رفتار قیمت ارزیابی می شود.

بيشترين افزايش ها و كاهش ها

بر حسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین افزایش پوزیشن های خرید مربوط به دلار کانادا با 40.5% و بیشترین افزایش پوزیشن های فروش نیز مربوط به پوند با 24.8% می باشد. بر جسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین کاهش پوزیشن های خرید مربوط  به فرانک سوییس با 7.5% و بیشترین کاهش پوزیشن های فروش نیز مربوط به ین با 6.5% می باشد. از نظر ارزش دلاری، بیشترین افزایش در پوزیشن خالص سفته بازان روی ین ژاپن با 634 میلیون دلار مشاهده شده و بیشترین کاهش نیز در پوزیشن خالص سفته بازان روی طلا با 2.742 میلیارددلار رصد شده است. جداول تحلیلی: جدول شماره 1: درصد تغییرات خرید و فروش سفته بازان نسبت به هفته گذشته در این جدول، در ردیف مربوط به هر ارز یا کالا عملیات هفته گذشته سفته ­بازان بزرگ در زمینه قراردادهای خرید و فروش به صورت تغییرات بر حسب درصد نسبت به هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. در ستون B/S نیز نسبت قراردادهای خرید باز به قراردادهای فروش باز آورده شده که می­تواند نمایی از نظر عمومی و کلی سفته ­بازان بزرگ نسبت به ارز یا کالای مربوطه را نمایان سازد. تحلیل گزارش CRA – COT

جدول شماره 2: ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان و درصد تغییرات آن نسبت به هفته گذشته

در این جدول، ارزش خالص پوزیشن سفته بازان روی بازارهای مختلف بر حسب دلار و بر مبنای ارزش قراردادها و سپس تغییرات این ارزش خالص در طول هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. این جدول نیز به نوبه خود در تشخیص جهت جریان پول سفته بازانه بسیار موثر و کارآ می باشد.

جدول شماره 3: مقایسه جایگاه فعلی پوزیشن خالص سفته بازان نسبت به بازه 52-هفته اخیر

در این جدول، جایگاه پوزیشن خالص پوزیشن سفته بازان روی نمادهای مختلف نسبت به بازه 52-هفته اخیر به نمایش گذاشته شده است. این جدول نشانگر این موضوع است که در حال حاضر و نسبت به رفتار گذشته سفته بازان بزرگ، کدام نمادها بیش خرید و کدام نمادها بیش فروش هستند.

مطالب مشابه

مشاهده همه
تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 5 اکتبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 21 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه شنبه 14 سپتامبر 2021