تحلیل گزارش CRA – COT

2018/08/19 | 1397/05/28
استرالیا , دلار , سفته بازان , دلار کانادا , طلا , جدول سیگنال

هفته منتهي به سه شنبه 14 آگوست 2018

تحليل عمومی

در هفته منتهی به سه شنبه 14 آگوست، سفته بازان بزرگ به خرید خود روی دلار ادامه دادند اما نکاتی که به صورت عمده جلب توجه می کند: منفی شدن پوزیشن خالص سفته بازان روی طلا برای نخستین بار از سال 2001 منفی شدن پوزیشن خالص سفته بازان روی یوور برای نخستین بار از می 2017 همین 2 مسئله نشان می دهد که سفته بازان بزرگ در هیجان خرید دلار بسیار زیاده روی کرده اند و با توجه به رفتار قیمت در هفته گذشته انتظار داریم که بزودی موج B شاخص دلار از همین محدوده ها آغاز شده و شاهد ریزش شدید شاخص باشیم. در دیگر نمادها نیز فروش نفت در حالی که قیمت به کف قیمتی خود نزدیک شده می تواند باعث یک رشد موقت در بهای نفت گردد. نکته جالب دیگر اینکه با منفی شدن پوزیشن خالص سفته بازان بزرگ روی یورو، در حال حاضر همگی ارزها در مقابل دلار فروخته شده اند که نشانگر خرید یکپارچه و سنگین دلار توسط سفته بازان می باشد.

بيشترين افزايش ها و كاهش ها

بر حسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین افزایش پوزیشن های خرید مربوط بهپوندبا 36.6% و بیشترین افزایش پوزیشن های فروش نیز مربوط به پوند با 17.5% می باشد. بر جسب درصد و در مقایسه با هفته قبل، بیشترین کاهش پوزیشن های خرید مربوط  به دلار کانادا با 7.9%و بیشترین کاهش پوزیشن های فروش نیز مربوط به دلار کانادا با 2.3%می باشد. از نظر ارزش دلاری، بیشترین افزایش در پوزیشن خالص سفته بازان روی ین ژاپن با 498 میلیون دلار مشاهده شده و بیشترین کاهش نیز در پوزیشن خالص سفته بازان روی نفت با 2.365میلیارددلار رصد شده است.

جداول تحلیلی:

جدول شماره 1: درصد تغییرات خرید و فروش سفته بازان نسبت به هفته گذشته

در این جدول، در ردیف مربوط به هر ارز یا کالا عملیات هفته گذشته سفته ­بازان بزرگ در زمینه قراردادهای خرید و فروش به صورت تغییرات بر حسب درصد نسبت به هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. در ستون B/S نیز نسبت قراردادهای خرید باز به قراردادهای فروش باز آورده شده که می­تواند نمایی از نظر عمومی و کلی سفته ­بازان بزرگ نسبت به ارز یا کالای مربوطه را نمایان سازد.  تحلیل گزارش CRA – COTجدول شماره 2: ارزش دلاری پوزیشن خالص سفته بازان و درصد تغییرات آن نسبت به هفته گذشته در این جدول، ارزش خالص پوزیشن سفته بازان روی بازارهای مختلف بر حسب دلار و بر مبنای ارزش قراردادها و سپس تغییرات این ارزش خالص در طول هفته گذشته به تصویر کشیده شده است. این جدول نیز به نوبه خود در تشخیص جهت جریان پول سفته بازانه بسیار موثر و کارآ می باشد. تحلیل گزارش CRA – COT

جدول شماره 3: مقایسه جایگاه فعلی پوزیشن خالص سفته بازان نسبت به بازه 52-هفته اخیر

در این جدول، جایگاه پوزیشن خالص پوزیشن سفته بازان روی نمادهای مختلف نسبت به بازه 52-هفته اخیر به نمایش گذاشته شده است. این جدول نشانگر این موضوع است که در حال حاضر و نسبت به رفتار گذشته سفته بازان بزرگ، کدام نمادها بیش خرید و کدام نمادها بیش فروش هستند.  

مطالب مشابه

مشاهده همه
تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 5 اکتبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه‌شنبه 21 سپتامبر 2021

تحلیل گزارش CRA – COT

هفته منتهی به سه شنبه 14 سپتامبر 2021