آموزش بازار جهانی تبادلات ارزی – قسمت 6

2019/08/26 | 1398/06/04
کارگزاری , واریز و برداشت , معاملات

واریز و برداشت

  واریز و برداشت همواره یکی از دغدغه های فعالین این بازار بوده است. منظور از واریز، ارسال وجه (دلار) به کارگزاری و انجام معاملات روی آن است. منظور از برداشت نیز برداشت وجه از حساب معاملاتی در کارگزاری بوده و تبدیل آن به ارز رایج یعنی ریال می باشد. واریز و برداشت معمولاً به دو حالت انجام می گیرد: حواله دلار (صرافی یا وبمانی) و انتقال داخلی.  

روشهای واریز و برداشت

 

1. حواله دلار

در این نوع انتقال وجه شخص معامله گر یک صرافی معتبر و مورد تایید را می یابد و از طریق آن وجه مورد نظر خود را ( ریالِ معادل نرخ روز حواله دلار) واریز کرده و صراف حساب معاملاتی ایشان را شارژ می کند. برای برداشت نیز معامله گر از طریق کابین یا پرتال حساب خود در کارگزاری درخواست برداشت را ثبت کرده و شماره حساب و شبای بانکی خود را برای دریافت معادل ریالی وجه برداشت به صراف می دهد. در این روش معامله گر می تواند خود اقدام به افتتاح حساب وبمانی (یک ارز الکترونیکی - WebMoney) کند و پس از خرید وبمانی از صرافی های الکترونیکی اقدام به شارژ حساب معاملاتی کرده و برای برداشت نیز دلار را به صورت وبمانی از پرتال یا کابین خود در کارگزاری برداشت کند و به صرافی های ارزهای الکترونیکی بفروشد و ریال دریافت کند.   همچنین همانطور که ذکر شد معامله گر می تواند به صورت ریالی واریز و برداشت کند یعنی از طریق صرافی و بدون افتتاح حساب وبمانی واریز و برداشت را انجام دهد. با توجه به ریسک های موجود در حساب های وبمانی و مکانیزم پیچیده وریفای شدن سطوح حساب وبمانی بهتر است معامله گر عملیات واریز و برداشت را به عهده صرافی ها به دلیل برخورداری از حجم موجودی دلاری و ریالی بالاتر بسپارد و با خیالی آسوده به معاملات خود و کسب سود بپردازد.  

2. انتقال داخلی از طریق شخص Local Depositer:

در این نوع انتقال، شخصی که بعنوان LD مورد تایید کارگزاری است برای شما واریز و برداشت انجام می دهد. به این صورت که از معامله گر A که قصد برداشت دارد دلار میخرد و به معامله گر B که قصد واریز را دارد دلار میفروشد.   لازم به ذکر است برخی بروکرها علاوه بر وبمانی ارزهای الکترونیکی دیگر را نیز برای واریز و برداشت قبول می کنند. مانند Skrill, Perfect Money یا در حوزه رمز ارزها بیت کوین و ... . که البته وبمانی رایج ترین آنها برای حواله به بروکر می باشد.   گروه Cyclical Waves از ابتدای فعالیت سعی داشته است موارد حاشیه ای مربوط به افتتاح حساب، واریز و برداشت و ... را تسهیل کند تا معامله گر با آسودگی خاطر و بدون استرس معاملات خود را انجام دهد. در این راستا واریز و برداشت به صورت حواله وبمانی و LD با بهترین قیمت ممکن و بالاترین سرعت از خدمات گروه ما می باشد.   آیدی تلگرام پشتیبانی: @CyclicalWavesSupport  

مطالب مشابه

مشاهده همه