آموزش Timing Solution – قسمت 48

2020/04/29 | 1399/02/10
Timing Solution , نرم افزار Timing Solution , آموزش , DJI

شماره 9: خب ، تا این مرحله را انجام دادیم. با این حال ، زمانهایی برای ما حائز اهمیت هستند که حرکت زحل راجعه میشود. اگر بخواهید اینکار را به صورت دستی انجام دهید ، ممکن است نا امید شوید زیرا بایستی کارهای بیهوده زیادی انجام دهید. اما با نرم افزار اینکار بسیار ساده است. گزینه "Change direction .." را انتخاب کنید ، روی گزینه "Replace" کلیک کرده و یکبار دیگر محاسبات را انجام دهید:

حالا باید به جای نوارهای قرمز ، دسته ای از خطوط عمودی را بدست آورید. این خطوط متناظر با لحظاتی است که زحل راجعه شده است:

ما 116 خط در فایل دیتای خود داریم. حال ، ما باید آنها را یکی یکی بررسی کنیم که بازار سهام (یعنی DJI) چگونه در این لحظه ها حرکت کرده است.

شماره 10: یا اینکه ما می توانیم این کار را ساده تر انجام دهیم - اجرای ماژول "Efficiency Test":

با اجرای این گزینه نمودار زیر نمایش داده میشود:

این نمودار میانگین تغییر ​​قیمت را در محدوده لحظه ای که زحل راجعه شده نشان می دهد.

بنابراین می توانید میانگین حرکت ​​DJI را ده روز قبل و ده روز پس از راجعه شدن زحل ببینید.

چه نتیجه ای می توان گرفت؟ در آنجا حرکت صعودی وجود دارد. با این حال ، این قبل از تغییر جهت زحل ، حداقل 10 روز زودتر آغاز شده است.

شماره 11: تحقیقات در مورد تأثیر این پدیده را ادامه می دهیم. بگذارید بازه زمانی بیشتری را در نظر بگیریم. بازه تحلیل شده را روی مدت 20 روز تنظیم کنید و روی گزینه "Recalculate" کلیک کنید:

شماره 12: این نمودار Efficiency Test جدید است:

در اینجا می توانبم دو نشانگر قرار دهیم:

قبل از اینکه زحل راجعه شود ، اکثرا DJI بالا می رود ، اگرچه نوسانات جزئی وجود دارد. با این حال ، یک روز بعد از بروز این پدیده ، DJI انرژی خود را برای رشد از دست می دهد. بازار سهام برای «ریکاوری» به زمان نیاز دارد.

شماره 13: قبل از راجعه شدن زحل ، ما نه تنها قادر به ثبت وجود روند صعودی هستیم بلکه می توانیم قدرت این روند را نیز ارزیابی کنیم.

میخواهیم ارزش DJI  را 2 روز قبل از راجعه شدن زحل ، با ارزش آن 20 روز قبل از این رویداد مقایسه کنیم. همانطور که به یاد دارید 116 مرتبه در فایل دیتای ما رخ داده است. چند مرتبه افزایش ارزش DJI وجود داشته؟ و چند مرتبه ریزش داشته؟

پاسخ این سؤال را به راحتی می توانیم پیدا کنیم: دکمه سمت چپ ماوس را در نقطه "" A  (20 روز قبل از راجعه شدن) فشار دهید. مکان نما را با نگه داشتن دکمه سمت چپ ماوس در مسیر B از نقطه A تا C بکشید (2 روز قبل از راجعه)  و در نقطه C دکمه ماوس را رها کنید. این برنامه هر یک از این 116 لحظه را مرور می کند و مقادیر 2 روز و 20 روز قبل راجعه شدن زحل را با هم مقایسه می کند.

نتیجه به اینصورت است:

ملاحظه میکنید که قیمت 77 مرتبه بالا رفته ، در حالی که فقط 39 بار کاهش یافته است. به علاوه ، این نتایج با نتایج ارائه شده توسط گروه کنترل تفاوت دارد (اعداد داخل پرانتز را ببینید). بنابراین ، من نتیجه گیری می کنم که وجود روند صعودی برای DJI ، حداقل 20 روز قبل از راجعه شدن زحل ، کاملا واضح و آشکار است.

با این حال ، شما باید در چنین نتیجه گیری هایی بسیار محتاط باشید. بخش دشوار در اینجا مربوط به مسئله گروه کنترل است ، که نکته بسیار مهمی در آمار است. گروه کنترل به از بین بردن روندهای طبیعی کمک می کند. (مثال زیر یک روند طبیعی است: یک شخص در حال ازدواج است ؛ دلیل اصلی این ازدواج این است که آنها عاشق یکدیگر هستند. اگر فرد در سن 25 - 40 سالگی باشد جای تعجب نیست. اما در مورد فرد 92 ساله چطور؟ گروه کنترل برای این سن نشان می دهد که این یک رویداد غیر عادی است.) راه های زیادی برای تشکیل گروه کنترل وجود دارد. من ساده ترین مورد را انتخاب کردم: ما یک واقعه ساختگی را در نظر می گیریم که کاملاً تصادفی اتفاق می افتد و مشاهده می کنیم که چگونه این رویداد (به اصطلاح "فرضیه تهی") بر بازار سهام تأثیر می گذارد.

اعداد مربوط به گروه کنترل را داخل پرانتزها مشاهده می کنید:

این بدان معناست که گروه کنترل نشان می دهد که DJI ممکن است 66 مرتبه افزایش در مقابل 50 مرتبه کاهش داشته باشد. به عبارت دیگر ، تحت این شرایط افزایش DJI محتمل تر است. بنابراین ما به مقایسه این مقادیر نیاز داریم.

در هر صورت ، DJI  77 مرتبه در برابر 66 مرتبه افزایش داشته که در یک از روند کلی بوده . این یک روند نسبتاً قوی است.

شماره 14: دسته دوم ، حرکت رو به پایین را تحلیل می کند:

DJI  58 مرتبه در برابر 53 مرتبه کاهش داشته که به دلایل دیگری غیر از تغییر جهت زحل بود بنابراین حرکت نزولی چندان قوی نیست.

 

این 14 مرحله در بالا بیانگر روش تحلیل هر پدیده نجومی / اخترشناسی است. کله مراحل را یاد بگیرید. کافیست یکبار اینکار را انجام دهید ، روال بسیار واضح است ، و شما می توانید خیلی سریع به آن عادت کنید. (به طور خلاصه ، فقط بارگیری داده ها ، انتخاب تب مناسب ، ثبت خود رویداد ، محاسبه آن و انجام Efficiency Test است.) در قسمت بعد یک مثال دیگر را نیز انجام میدهیم.

 

 

 

مطالب مشابه

مشاهده همه