آیا بهترین روز برای معامله‌گری در بازار، وجود دارد؟

2021/04/10 | 1400/01/21
فارکس , سشن , پلن معاملاتی , FX

بسیاری از معامله‌گران بازار فارکس را کامل‌ترین، پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین بازار جهان می‌دانند. این بازار در پنج روز هفته (دوشنبه تا جمعه) 24 ساعته باز است. بسیاری از افراد در کشورهای مختلف جهان به این بازار دسترسی دارند و همین موضوع باعث جذابیت این بازار جهانی می‌شود. همچنین این بازار، دریایی از فرصت‌ها را در برابر دیدگان شما قرار می‌دهد.

در بازار فارکس، مهم‌ترین مسئله زمان‌بندی است. هر کس باید خودش با تحلیل به این نتیجه برسد که بهترین زمان برای معامله‌گری در این بازار، چه زمانی است. به عنوان مثال ین ژاپن در سشن آسیا، نوسان بیشتری را تجربه می‌کند. این موضوع به این دلیل است که در سشن آسیا بیشتر افراد به ین ژاپن نیاز دارند و در این ساعات فعالیت‌ها بیشتر می‌شود.

سوالی که وجود دارد این است که آیا یک روز مشخص از هفته روی بازار فارکس تأثیر دارد؟

یک سری روزها بهتر است در فارکس معامله نکنید!

بهتر است بعضی روزها از ورود به معاملات فارکس خودداری کنید؛ تعطیلات بانک‌ها، رویدادهای خبری مهم و مناسبت‌های فرهنگی از جمله این روزها هستند.

بازار فارکس به خاطر تعطیلات مهم در کشورهای غربی (مثل کریسمس) بسته می‌شود ولی به خاطر تولد امپراتور ژاپن این تعطیلی اتفاق نمی‌افتد ولی در چنین مناسبتی بورس سهام توکیو بسته می‌شود. این در حالی است که در این روزها امکان حضور در فارکس و معامله در آن وجود دارد. تصویر زیر متعلق به روز استقلال آمریکا است.

همچنین برخی روزها گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا منتشر می‌شود که این روز یک روز خاص است و می‌تواند روی بازار تأثیر بگذارد. از این رو بهتر است در چنین روزی دست نگه دارید تا بتوانید از گزارش و تأثیر احتمالی آن روی بازار آگاه شوید.

در تابستان هم معمولاً معامله‌گری در بازار فارکس کم می‌شود چون مدارس و بچه‌ها تعطیل می‌شوند و خانواده‌ها تمایل دارند بچه‌ها را به گردش و تفریح ببرند. از این رو معامله‌گران فعالیت کمتری دارند. به همین خاطر است که فعالیت شما هم در این ایام ممکن است بازده چندانی به همراه نداشته باشد.

مواردی که تاکنون بیان شد نشان می‌دهد که رویدادها و مناسبت‌های مختلف می‌تواند روی بازار فارکس تأثیر بگذارد. همچنین بعضی روزهای هفته روی بازار تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال می‌توان به دوشنبه اشاره کرد. در این روز حجم معاملات پایین است؛ چون معامله‌گران دست نگه می‌دارند تا بفهمند بازار در چه فازی قرار دارد. آن‌ها می‌خواهند بدانند که بازار به اخبار چند روز گذشته چه واکنشی نشان می‌دهد.

سه‌شنبه یکی از فعال‌ترین روزهای هفته است. تمام سشن‌ها با تمام قدرت فعالیت خود را شروع می‌کنند و این موضوع روی نوسانات بازار تأثیر می‌گذارد. در روز جمعه حجم معاملات کمتر می‌شود و در نتیجه نوسانات کمتری هم در بازار به چشم می‌خورد. البته آمریکا بیشتر مواقع گزارش‌های اقتصادی خود را در این روز منتشر می‌کند و بعضاً این گزارش‌ها به قدری تأثیرگذار است که در روز جمعه نوسانات بیشتر می‌شود.

اصل مطلب این است که هیچ زمان درست یا غلطی در بازار فارکس وجود ندارد. چیزی که اهمیت دارد برنامه معاملاتی شما است. شما بر اساس این برنامه بعضی روزها سود و بعضی روزها زیان می‌کنید. پس باید با تحلیل بهترین زمان را برای معاملات خود پیدا کنید. اگر بهترین روز را برای معامله‌گری خود پیدا کنید، از نظر مدیریت زمان خیلی جلو می‌افتید و می‌توانید سود بیشتری کسب کنید.

مطالب مشابه

مشاهده همه