بررسی دو سبک Day Trading و Intraday Trading

2021/04/17 | 1400/01/28
سبک معاملاتی , استراتژی معاملاتی , معامله‌گری روزانه , معامله‌گری بین‌روزی

سبک‌های مختلف و متنوعی برای معامله‌گری وجود دارد. دو مورد از سبک‌هایی که معمولاً معامله‌گران در تشخیص تفاوت بین آن‌ها به اشتباه می‌افتند، معامله‌گری روزانه و معامله‌گری بین روزی است. در صورتی که تمایل دارید به تفاوت این دو سبک پی ببرید، در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

معامله‌گری روزانه

معامله‌گر روزانه بر خلاف معامله‌گر میان روزی عمل می‌کند. او تلاش می‌کند که در اولین دقایق باز شدن بازار یک موقعیت را انتخاب و باز کند و آن موقعیت  را تا لحظه بسته شدن بازار حفظ کند و در نهایت با بسته شدن سشن معاملاتی، او هم موقعیت خود را می‌بندد. حال ممکن است او سود یا زیان کرده باشد. در هر حالت خود را متعهد به بستن موقعیت معاملاتی می‌داند.

البته نمی‌توان از شباهت سبک‌های معامله‌گری روزانه و میان روزی چشم پوشید ولی تفاوت‌های این دو سبک هم مشخص است. معامله‌گران روزانه عمدتاً روی حجم‌های بالا معامله‌ نمی‌کنند. در معاملات روزانه در کنار سایر ابزارها از تحلیل فاندامنتال هم استفاده می‌شود.

معامله‌گری بین روزی

معاملاتی که بر اساس این سبک صورت می‌گیرد، در تایم فریم‌های کوتاه مدت و درون یک سشن معاملاتی انجام می‌شود. در این سبک معامله‌گران یک موقعیت معاملاتی را ظرف چند ثانیه، دقیقه یا ساعت باز می‌کنند و سپس می‌بندند. هدف از انجام چنین معاملاتی، سرمایه‌گذاری روی نوسانات سریع قیمتی در بازار است.

بسیاری از معاملات بین روزی ریشه در تحلیل تکنیکال، نقدینگی و پرایس اکشن دارد. پرایس اکشن به تنهایی یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارها برای تصمیم‌گیری در تایم فریم‌های فشرده است. در این سبک نقطه ورود و خروج از معامله، کلید موفقیت محسوب می‌شود و اهمیت زیادی دارد و باید تلاش کنید سود را به بالاترین و ریسک را به پایین‌ترین حد ممکن برسانید.

برخی از تحلیلگران، معامله‌گری روزانه و میان روزی را از این جهت از هم متمایز می‌دانند که معامله‌گران میان‌روزی خودشان را محدود به یک روز نمی‌کنند. در واقع برخی از معامله‌گران میان روزی ممکن است یک موقعیت را چند روز یا حتی چند هفته حفظ کنند تا موقعیت بهتری برای فروش پیدا شود.

مزایای معامله‌گری بین ‌روزی

  • در این سبک معامله‌گر می‌تواند از تأثیر اخبار ناگهانی روی بازار نهایت بهره را ببرد. یا اینکه اگر یک هدف‌گذاری انجام داد و ناگهان به خاطر وقوع یک اتفاق غیرمنتظره در جهان همه چیز به هم خورد، معامله‌گر می‌تواند مدتی صبر کند تا آثار منفی آن خبر از بازار برطرف شود.
  • در صورتی که بازار صعودی یا نزولی باشد، هیچ اهمیتی برای شما ندارد؛ زیرا خیلی سریع وارد یک معامله می‌شوید و با سودی اندک از آن خارج می‌شوید.

معایب معامله‌گری بین ‌روزی

  • برخی از معامله‌گران میان روزی صبر چندانی ندارند و حتی اگر معامله وارد ناحیه زیان شد، آن را می‌بندند تا بیشتر زیان نکنند. در حالی که اگر چند روزی صبر می‌کردند، به سود خوبی می‌رسیدند.
  • سبک معامله‌گری میان روزی نیاز به توجه بالایی دارد و مثل سبک اسکالپینگ توجه مداوم شما را می‌طلبد.

کدام سبک بهتر است؟

برخی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند که یک موقعیت را در ابتدای سشن باز کنند و در انتهای سشن آن را ببندند و خیلی سریع همان سود اندک را برداشت کنند. برای این دسته از معامله‌گران، سبک روزانه خیلی بهتر است ولی برخی از معامله‌گران اگر به سود مورد نظر خود نرسیدند ترجیح می‌دهند موقعیت را باز نگه دارند و در یک فرصت مناسب و با یک سود ارزشمند و معنی‌دار آن را ببندند. برای این دسته از افراد سبک میان روزی بهتر جواب می‌دهد.

 

مطالب مشابه

مشاهده همه