بررسی معامله‌گری اسکالپینگ ( Scalping Trading)

2021/02/22 | 1399/12/04
معامله گری اسکالپینگ , اسکالپر , آموزش مالی

معامله‌گرانی که سبک اسکالپینگ را انتخاب می‌کنند، ترجیح می‌دهند که وارد معاملات کوتاه‌مدت با حرکات قیمتی کوچک شوند. به کسانی که از این سبک برای معاملات خود استفاده می‌کنند، اسکالپر (Scalper) گفته می‌شود. این افراد ممکن است در طول روز وارد معاملات زیادی شوند و از هر معامله سود کمی برداشت کنند. البته ممکن است برخی از این معاملات هم با زیان‌های کوچک همراه شود.

یک اسکالپر باید استراتژی مشخصی برای خروج از معاملات داشته باشد؛ چون یک زیان بزرگ می‌تواند تمام سودهای کوچکی که در طول روز ایجاد شده است را از بین ببرد. اسکالپرها باید از این طرز فکر که «بگذار سود ادامه پیدا کند» دوری کنند و پیش از آن‌که بازار بخواهد تغییر کند از معامله خارج شوند. اسکالپرها با ورود به معاملات زیاد تلاش می کنند به سود قابل توجهی دست پیدا کنند ولی معمولاً با انتخاب نسبت ریوارد به ریسک ۱/۱، به سود کم قانع می شوند.

مزایای معامله‌گری اسکالپینگ:

  • هیچ ریسک یک‌شبه‌ای در این سبک وجود ندارد؛ زیرا اسکالپرها معمولاً یک موقعیت را، یک روز حفظ نمی‌کنند و خیلی سریع و در عرض چند دقیقه موقعیت معاملاتی خود را تغییر می‌دهند.
  • این سبک کاملاً انعطاف‌پذیر است و اگر توانایی آنالیز و سرعت عمل شما خوب باشد، واقعاً سودآور است.
  • فرصت‌های معاملاتی زیادی در این سبک وجود دارد. اسکالپرها در یک بازه زمانی چند دقیقه‌ای چند موقعیت معاملاتی را باز می‌کنند و سپس می‌بندند، سپس مجدداً چند موقعیت معاملاتی دیگر را باز می‌کنند؛ به همین خاطر فرصت‌های زیادی در این سبک وجود دارد.

معایب معامله‌گری اسکالپینگ:

  • سبک اسکالپینگ را فقط در برخی بازارها مثل ارزهای دیجیتال می‌توان اعمال کرد و این سبک در صورتی ارزشمند است که نوسانات بازار بالا باشد.
  • این سبک نیاز به نظم و انضباط بالایی دارد.
  • شرایط این معامله‌گری این سبک پرتنش است؛ زیرا اسکالپرها باید مراقب تغییرات قیمتی باشند و به محض اینکه سود کردند، معامله را ببندند. به همین خاطر این سبک برای معامله‌گران مبتدی توصیه نمی‌شود.

مطالب مشابه

مشاهده همه