بررسی معامله‌گری در جهت روند ( Trend trading)

2021/02/20 | 1399/12/02
آموزش مالی , روند , ترند تریدینگ , Trend trading , معامله گری در جهت روند

معامله گری در جهت روند یکی سبک های  معامله‌گری  پرکاربردی است که در مروری بر سبک های مختلف معامله گری به آن اشاره کردیم. در این سبک معامله‌گر با استفاده از تحلیل تکنیکال، یک روند را برای خود تعریف می‌کند و از آن به بعد فقط وارد معاملاتی می‌شود که در جهت روند از پیش‌تعریف‌شده باشد. جمله معروفی در این زمینه هست که می‌گوید: «روند، دوست شما است

البته معامله‌گرانی که از این سبک استفاده می‌کنند، دیدگاه ثابتی در مورد آینده بازار یا جهتی که بازار باید در آن حرکت کند، ندارند. کسانی که می‌خواهند از این سبک معاملاتی استفاده کنند، باید در درجه اول بتوانند روند درست را تعریف، تعیین و سپس این روندها را دنبال کنند. البته باید این نکته مهم را بدانید که هر لحظه ممکن است روند تغییر کند و به همین خاطر معامله‌گران باید خیلی هوشیار باشند و به سرعت روند جدیدی را برای خود تعیین کنند.

دنبال کردن روند کار ساده‌ای نیست و نیاز به صبر و حوصله دارد؛ چون بازار نوسانات زیادی را تجربه می‌کند و ممکن است معامله‌گر در درستی روندی که تعریف کرده، شک کند. از این رو به معامله‌گران در جهت روند گفته می‌شود که به روند خودشان اعتماد کرده و نظم خود را حفظ کنند. البته یک معامله‌گر باید به قدری آگاه باشد که وقتی مطمئن شد روند تغییر کرده به سرعت وارد میدان شود و روند خود را تغییر دهد. این اتفاقات معمولاً به خاطر تغییرات فاندامنتال در بازار اتفاق می‌افتد.

نکات مهم معامله گری در جهت روند:

  • نسبت به نشانه‌های پایان روند کنونی خود حساس باشید. به خاطر داشته باشید که معمولاً بخش‌های پایانی روند با سرعت جلو می‌رود؛ چون در این مواقع معامله‌گران برای متوقف کردن زیان خود خیلی سریع روند خود را تغییر می‌دهند یا از آن معامله خارج می‌شوند.
  • چارچوب زمانی مورد نظر خود برای دنبال کردن یک روند و ماندن در آن مسیر را انتخاب کنید.

مزایای معامله گری در جهت روند:

  • این سبک برای افرادی که زمان‌ زیادی برای حضور فعال در دنیای معامله‌گری ندارند مناسب است؛ زیرا پس از شناسایی روند باید خیلی سریع وارد معامله شوند.
  • در این سبک فرصت‌های زیادی برای سود کردن وجود دارد و یک روند می‌تواند فرصت‌های ورود و خروج زیادی را برای شما فراهم کند.

معایب معامله گری در جهت روند:

  • ریسک یک‌شبه: این سبک از معامله گران اغلب چندین روز از ماه را به حضور در بازار اختصاص می‌دهند و به همین خاطر ممکن است ریسک‌های یک‌شبه زیادی را به خود تحمیل کنند. البته این موضوع را با تعیین حد زیان می‌توان حل و فصل کرد.

مطالب مشابه

مشاهده همه