بهترین تایم فریم برای معامله‌گری در بازار

2021/04/03 | 1400/01/14
تایم فریم , استراتژی معاملاتی , معامله‌گری , Time Frame

شاید این، سوال بسیاری از معامله‌گران باشد که بهترین تایم فریم برای معامله‌گری در بازار فارکس چیست؟ احتمالاً افراد مبتدی بیشتر این پرسش مهم را مطرح می‌کنند و ما در این مقاله قصد داریم بهترین پاسخ ممکن را به این پرسش اساسی بدهیم.

برای رسیدن به پاسخ باید ابتدا این مسئله را مطرح کنیم که آیا اصلاً بهترین تایم فریم در بازار فارکس معنی دارد؟ پاسخ متأسفانه منفی است.

بهترین تایم فریم برای معامله‌گری در این بازار به خود معامله‌گر، استراتژی معامله‌گری، سبک معامله و شخصیت او بستگی دارد. تمام این فاکتورها بر مسئله انتخاب بهترین تایم فریم تأثیر می‌‎گذارد. اکنون باید به این موضوع بپردازیم که چگونه بهترین تایم فریم را انتخاب کنیم؟ دو روش معمول برای انتخاب تایم فریم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

1) آزمون و خطا

شما باید تایم فریم‌های متفاوت را انتخاب کنید و سپس ببینید که با آن راحت هستید یا باید آن را تغییر دهید. برای اینکه بفهمید با آن تایم فریم راحت هستید، در حین معامله‌گری این پرسش‌ها را از خودتان بپرسید:

  • تصور می‌کنید که بازار خیلی سریع یا خیلی کند حرکت می‌کند؟ آیا تصور می‌کنید که قبل از کامل شدن تحلیل شما، بازار خیلی سریع حرکت می‌کند و به نقطه‌ مد نظر شما می‌رسد؟ یا فکر می‌کنید خیلی طول می‌کشد تا شما به سود برسید؟ در هر دو صورت ممکن است تایم فریم معاملاتی شما خیلی سریع یا خیلی کند باشد.
  • آیا پیش از اینکه معاملات بسته شود، زمان کافی برای بررسی و مرور معاملات خود دارید؟ اگر فکر می‌کنید پیش از بسته شدن معاملات زمان کافی برای نظارت بر معاملات خودتان دارید و زمانی که در اختیار دارید بیش از حد نیاز شماست، بهتر است به یک تایم فریم پایین‌تر فکر کنید. همچنین اگر می‌بینید وقت کافی ندارید و معاملات پیش از اینکه بتوانید روی آن‌ها نظارت و بررسی کنید بسته می‌شوند، بهتر است دنبال تایم فریم بالاتر باشید.

روش آزمون و خطا معمولاً روش کارآمدتری برای پیدا کردن بهترین تایم فریم معاملاتی در بازار است. البته ممکن است این روش زمان‌بر باشد ولی بالاخره پاسخ نهایی را به شما می‌دهد.

2) روش بررسی شخصیت

پیش از انتخاب یک تایم فریم مناسب، پرسش‌های زیر را برای خود مطرح کنید:

  • چقدر صبور هستید؟ در صورتی که شخصی صبور هستید و می‌توانید روزها و هفته‌ها صبر کنید و یک معامله را مدت‌ها نگه دارید، تایم‌فریم‌های بالاتر برای شما مناسب‌تر هستند.
  • آیا می‌خواهید کل زمان ورود و خروج شما به یک معامله یک روز باشد؟ اگر می‌خواهید از روش معامله‌گری روزانه استفاده کنید، بهتر است از تایم فریم‌های کوچک‌تر استفاده کنید. توصیه می‌شود از تایم فریم‌های 15 دقیقه‌ای، یک ساعته یا چهار ساعته استفاده کنید.
  • آیا زمان کمی برای معامله‌گری دارید؟ برخی افراد کارمند هستند ولی تمایل دارند که در بازار فارکس نقش‌آفرینی کنند. بهتر است این افراد از تایم فریم‌های پایین استفاده نکنند.
  • تمایل دارید چند بار معاملات خود را بررسی کنید؟ اگر دوست دارید بیشتر اوقات روی معاملات خود نظارت کنید، تایم فریم‌های کوچک برای شما مناسب‌تر است. در این صورت از تایم فریم‌های 15 دقیقه‌ای تا 4 ساعته استفاده کنید. در صورتی که هر چند روز یا هفته‌ای یک بار روی معاملات خود نظارت و بررسی می‌کنید می‌توانید تایم فریم های طولانی‌تری را انتخاب کنید.
  • استایل معامله‌گری شما چگونه است؟ استراتژی‌ها یا استایل‌های مختلفی برای معامله‌گری وجود دارد که هر کدام از آن‌ها تایم فریم خودش را نیاز دارد.

در صورتی که تمایل دارید بهترین تایم فریم را برای خودتان پیدا کنید باید آزمون و خطاهای بسیاری انجام دهید ولی به صورت کلی استراتژی معامله‌گری از سایر عوامل مهم‌تر است.

مطالب مشابه

مشاهده همه