تجربه هایی که معامله گران موفق هرگز به شما نمی گویند ...

2020/11/29 | 1399/09/09
معامله گری , بازار های مالی

بسیاری از کارگزاری‌ها و معامله‌گران بازار تبادلات ارزی بر این باور هستند که این بازار یکی از جذاب‌ترین و پرسودترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است. این بازار به قدری سودآور است که افراد ماهر و دانا می‌توانند به سود خوبی از این بازار دست پیدا کنند.

اگر نگاهی به فضای اینترنت داشته باشید خواهید دید که این فضا، پر از اطلاعات اشتباه و گمراه‌کننده است و منابع کمی هستند که اطلاعات درست و واقعی در مورد این بازار ارائه دهند. معامله‌گران موفق در کنار رازهایی که می‌دانند، یک سری مسائل منفی را هرگز به زبان نمی‌آورند؛ زیرا می‌دانند که این مسائل منفی می‌تواند روی موفقیت آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. در ادامه این مقاله قصد داریم به هشت جمله اشاره کنیم که معامله‌گران موفق هرگز به زبان نمی‌آورند.

1- معامله‌گران موفق هرگز به شما نمی‌گویند: «من خود یاد گرفته‌ام»

اولین چیزی که یک معامله‌گر موفق این بازار با شما در میان می‌گذارد، این است که آموزش اساس موفقیت در این بازار است و هر کس که می‌خواهد در این بازار موفق شود، باید آموزش ببیند. شاید فردی باهوش باشید و خودتان را نخبه بدانید ولی آیا می‌توانید در این بازار هم موفق شوید؟ این بازار، یک بازار کاملاً تخصصی است و تنها کسانی سود را کسب می کنند که قاعده کار با آن را آموخته باشند. یک معامله‌گر موفق همیشه مطالعه می‌کند و از معامله‌گران دیگر نیز یاد می‌گیرد. معامله‌گران مبتدی و پیشرفته در هر سطحی که باشند هیچ‌گاه از یادگیری و آموزش بی‌نیاز نمی‌شوند. معاملات این بازار نیاز به دانش ، مهارت معامله و تقویت هوش هیجانی دارد.

2-معامله‌گران موفق هرگز نمی‌گویند: «من هرگز زیان نمی کنم»

معامله‌گران موفق هیچ‌وقت نمی‌گویند که هرگز زیان نمی کنند. زیان جزء جدایی‌ناپذیر از بازار فارکس است. اتفاقاً همین زیان است که به ما درس می‌دهد و زمینه موفقیت‌های بعدی را برای ما فراهم می‌کند.  اگر کسی به شما می‌گوید که همیشه برنده است قطعاً، مبالغه می‌کند.

3- معامله‌گران موفق هرگز نمی‌گویند: «مدیریت ریسک اهمیتی ندارد»

یکی از حقایق مهم بازار فارکس این است که خواه ناخواه زیان در آن‌ها اتفاق می‌افتد ولی مدیریت ریسک به شما کمک می‌کند که این زیان را به کمترین میزان ممکن برسانید. به همین خاطر یک معامله‌گر موفق در این بازار هرگز به شما نمی‌گوید که مدیریت ریسک مهم نیست. حتما یک استراتژی مدیریت ریسک را انتخاب کنید و بر اساس آن وارد معامله شوید.

همیشه در حال مطالعه در زمینه مدیریت ریسک باشید. این مطالعات شما را آگاه‌تر می‌کند و باعث می‌شود که معاملات موفق‌تری را تجربه کنید. بازار فارکس همیشه پر از ریسک است و حتی با دانش و مهارت بالا هم نمی‌توانید سرنوشت معامله را به صورت کامل پیش‌بینی کنید و تنها می‌توانید با مدیریت ریسک از زیان بالا جلوگیری کنید.

4- معامله‌گران موفق هرگز نمی‌گویند: «تحلیل من با دقت 90 درصد است»

اگر یک معامله‌گر به شما بگوید که دقت من در هنگام پیش‌بینی تغییرات کوتاه‌مدت 90 درصد است، زیاد صبحت او را جدی‌ نگیرید؛ زیرا این بازار پر از فراز و نشیب است و یک معامله‌گر موفق به خوبی می‌داند که اصولاً صحبت کردن در مورد دقت بالا در این بازار  یک رویاست. تاکنون سیل عظیمی از معامله‌گران وارد این بازار شده‌اند و پس از شکست از این بازار خارج شده‌اند؛ چون تصور می‌کردند که فارکس، دنیای پیش‌بینی است، در حالی که اصلاً چنین چیزی نیست.  عدم درک واقعیت‌ها در مورد بازار، نتیجه‌ای جز شکست ندارد. پس واقع‌بین باشید و به دانش معامله و مهارت مدیریت ریسک خود بیفزایید.

5- یک معامله‌گر موفق هرگز به شما نمی‌گوید: «هر روز باید به صورت فعال معامله کنید»

برخی از معامله‌گران مبتدی تصور می‌کنند که معامله‌گران فعال در بازار فارکس شبانه‌روز در اندیشه معامله هستند و هر روز در بازار مشغول معامله هستند. این در حالی است که اصلاً چنین چیزی واقعیت ندارد. بسیاری از مواقع پیش می‌‎آید  که استراحت در معاملات بازار، یک حرکت درست و منطقی است.

گاهی یک رویداد سیاسی ناگهانی آسیب بزرگی به بازار می‌زند و باعث می‌شود که همه محاسبات به هم بخورد. به همین خاطر بهتر است در روزهایی که ممکن است یک رویداد سیاسی اتفاق بیفتد، معامله‌گران استراحت کنند تا نوسانات احتمالی ناشی از آن اتفاق برطرف شود. یک معامله‌گر موفق یک خصوصیت مهم دارد و آن صبر است.

افزایش معامله باعث افزایش احتمال خطا می‌شود و این خطا ممکن است به شما زیان برساند. به همین خاطر بهتر است روی هوش هیجانی خود کار کنید. این کار باعث بهتر شدن وضعیت مالی و سلامت روانی شما می‌شود.

6- معامله‌گران موفق هرگز نمی‌گویند: «استراتژی من در تمامی شرایط بازار سودآور است»

ممکن است یک معامله‌گر به شما بگوید که استراتژی من در تمام شرایط بازار سودآور است ولی این صحبت، یک شوخی بیش نیست و یک معامله‌گر موفق در این بازار هرگز چنین صحبتی نمی‌کند. ایجاد یک استراتژی، زمان و تجربه زیادی می‌خواهد و حتی بهترین استراتژی هم گاهی شکست می‌خورد. این بازار خیلی فراتر از آن است که یک استراتژی بتواند در تمام شرایط بازار سودآور باشد. به همین خاطر یک معامله‌گر موفق همیشه باید استراتژی خود را متناسب با وضعیت بازار تغییر دهد در غیر این صورت محکوم به شکست خواهد بود.

7- یک معامله‌گر موفق هرگز نمی‌گوید: «من هر آن‌چه که باید در مورد فارکس بدانم را می‌دانم»

هیچ‌گاه نمی‌توانیم بگوییم که ما همه مطالب را در مورد یک صنعت می‌دانیم و این بازار نیز از این قضیه مستثنی نیست. در این بازار همیشه چیزهایی برای یادگیری وجود دارد. این صنعت همیشه در حال تغییر و تحول است و تنها استراتژی که می‌تواند شما را به یک معامله‌گر موفق تبدیل کند، یادگیری مداوم است. یادگیری مستمر به شما این توانایی را می‌دهد که ذهنیت مالی خود را بهبود ببخشید و برای رویایی با شرایط جدید آماده شوید. در این بازار، اشتباه‌های ذهنی می‌تواند بهترین معلم برای شما باشد، بنابراین لازم است تمام معاملات خود را تحلیل کنید.

8- معامله‌گران موفق هرگز به شما نمی‌گویند: «بازار فارکس هیجان‌انگیز است»

آخرین نکته‌ای که معامله‌گران موفق هرگز به زبان نمی‌آورند این است که این بازار خیلی هیجان‌انگیز است. بله، این بازار آدرنالین و امیدواری زیادی در وجود شما تزریق می‌کند ولی به چه قیمتی؟ شما در این بازار با سرمایه خودتان معامله می‌کنید و اگر به دنبال هیجان زیاد باشید و بی‌گدار به آب بزنید، سرمایه  خود را از دست می‌دهید. برای تخلیه هیجان، جاهای مختلفی از جمله شهر بازی وجود دارد. اگر برای سرمایه خود ارزش قائل باشید، خواهید دانست که این بازار به هیچ عنوان هیجان‌انگیز نیست. معامله‌گران موفق با مدیریت هیجان، استرس و افزایش دانش مالی خود سعی می‌کنند از هیجان این بازار بکاهند.

مطالب مشابه

مشاهده همه