تفاوت‌های معامله‌گری روزانه با اسکالپینگ

2021/03/15 | 1399/12/25
آموزش مالی , معامله‌گری روزانه , اسکالپینگ , اسکالپر

در صورتی که در بازار تبادلات ارزی (فارکس) فعالیت می‌کنید، احتمالاً در یکی از دسته‌بندی‌های معامله‌گران فارکس قرار می‌گیرید. برخی از معامله‌گران فارکس از سبک معامله‌گری روزانه و برخی دیگر از سبک اسکالپینگ پیروی می‌کنند. البته انواع و اقسام سبک‎ها برای معامله‌گری وجود دارد که معامله‌گری روزانه و اسکالپینگ تنها دو مورد از این سبک‌ها هستند.

معامله‌گر روزانه کسی است که تنها یک روز در یک موقعیت می‌ماند و روز بعد آن را تغییر می‌دهد. در واقع این افراد در آغاز روز یک یا چند موقعیت معاملاتی را باز می‌کنند و در انتهای همان روز موقعیت‌های معاملاتی خود را می‌‌بندند. بنابراین بازه معاملاتی معامله‌گران روزانه، یک روز (چند ساعت) است. معامله‌گرانی که از روش اسکالپینگ پیروی می‌کنند ( اسکالپرها) تنها چند ثانیه یک موقعیت را باز می‌کنند و آن را می‌بندند. این افراد در طول روز 100 ها موقعیت را باز می‌کنند و چند ثانیه بعد آن را می‌بندند؛ به این امید که در این معاملات سود جزئی ببرند و این سودهای جزئی در کنار هم به یک نتیجه خوب و رضایت بخش تبدیل شود.

از آنجا که اسکالپرها دنبال سود جزئی از معاملات هستند باید همواره در تمام ساعاتی که بازار، باز است فعال باشند. این معامله‌گران بر اساس چارت‌هایی با تایم‌فریم کوتاه معامله می‌کنند که این نمودارها معمولا یک تا پنج دقیقه را نشان می‌دهند. این افراد در هر معامله به چند پیپ سود قانع هستند و بر این باور هستند که کسب چند پیپ سود خیلی راحت‌تر از هدف‌گذاری و صبر در بلندمدت است.

اسکالپرها به شاخص‌های حمایت، مقاومت و مومنتوم متکی هستند. جالب است که اسکالپرها چندان اهمیتی به روند نمی‌دهند و حتی اگر بازار روند منفی یا نزولی داشته باشد، آن‌ها باز هم می‌توانند سود کنند.

مزایا و معایب اسکالپینگ

معامله‌گران روزانه باید معاملات مختلف را بررسی کنند و بهترین معامله را انتخاب کنند و وارد آن شوند. این افراد در طول روز وارد تعداد زیادی معامله نمی‌شوند. این افراد یک موقعیت را تنها چند ساعت حفظ می‌کنند و بلافاصله آن را می‌بندند.

بعید نیست که یک جفت ارز در طول یک روز صد پیپ نوسان داشته باشد و معامله‌گران روزانه هم دنبال معاملاتی با نوسان‌های بالا هستند تا از آن‌ها به نفع خود بهره ببرند. ابزارهای این معامله‌گران نسبت به اسکالپرها خیلی بیشتر است. برای معامله‌گران روزانه صدها شاخص ، ابزار تکنیکال و استراتژی وجود دارد. در کل معامله‌گران روزانه معیارهای مشخصی برای باز کردن یا بستن یک موقعیت معاملاتی دارند.

یکی از سخت‌ترین بخش‌های معامله‌گری روزانه این است که ممکن است معامله‌گر مجبور باشد چند ساعت پشت سیستم بنشیند و افت و خیز موقعیت معاملاتی را تماشا کند. معامله‌گران روزانه نباید وقت زیادی را روی یک معامله صرف کنند و وقتی زیان کردند منتظر سود بمانند. اگر معامله‌گر روزانه در این دام افتاد کار تمام است و دیگر نمی‌تواند از این سبک به سود خوبی برسد.

مزایا و معایب معامله‌گری روزانه

مطالب مشابه

مشاهده همه