مقایسه معامله‌گر پاره‌وقت و تمام‌وقت

2021/03/01 | 1399/12/11
فارکس , بازار تبادلات ارزی , معامله‌گری , معامله‌گر تمام‌وقت , معامله‌گر پاره‌وقت

بسیاری از افراد به این خاطر در حوزه فارکس (تبادلات ارزی) فعالیت می‌کنند که فرصت آزادی مالی و شغلی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. حضور در بازار فارکس و کسب درآمد از آن به ما این امکان و اختیار را می‌دهد که در هیچ شرکت و زیر دست هیچ رئیسی نباشیم و به معنای حقیقی کلمه آزادی را احساس کنیم. البته برخی دیگر هم با آزادی شغلی مشکلی ندارند و در بازار فارکس فعالیت می‌کنند تا بتوانند سرمایه خود را چند برابر کنند.

افرادی که تمایل ندارند همیشه پای سیستم بنشینند و اهمیت چندانی به آزادی شغلی نمی‌دهند، می‌توانند به عنوان معامله‌گر پاره‌وقت فعالیت کنند. همچنین کسانی که شغل ثابت دارند و می‌خواهند وارد دنیای تبادلات ارزی شوند می‌توانند ابتدا به صورت پاره وقت وارد فارکس شوند و به تدریج به سمت تبدیل شدن به یک معامله‌گر تمام‌وقت حرکت کنند.

نکاتی برای معامله‌گران پاره‌وقت فارکس

  1. اولین نکته این است که باید زمان خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید به بازار دسترسی پیدا کنید. ممکن است در تمام ساعاتی که بازار باز است شما مشغول کسب و کار ثابت خود باشید. در این مواقع می‌تواند از زمان‌بندی‌ها یا سشن‌های مختلف بازار فارکس مثل زمان‌بندی آسیایی یا اصلاحاً سشن آسیا استفاده کنید.
  2. معامله‌گران فارکس همیشه یک استرس و اضطراب خاص در وجود خود دارند. وقت کسی یک شغل ثابت دارد و در کنارش در بازار فارکس هم فعالیت می‌کند دیگر نگران معاملات نیست ولی معامله‌گر تمام وقت می‌داند که باید همه هزینه‌های خود را از طریق این بازار به دست بیاورد.

تبدیل شدن به یک معامله‌گر تمام‌وقت فارکس

گاهی ما تصمیم می‌گیریم به عنوان یک معامله‌گر تمام‌وقت فعالیت کنیم. در نتیجه از کار ثابت خود استعفا می‌دهیم. این را باید بدانیم که تبدیل شدن به یک معامله‌گر تمام‌وقت باعث می‌شود که تمام هزینه‌های زندگی خود را از طریق فارکس کسب کنید. چنین معامله‌گری باید یک سری از نکات را مد نظر داشته باشد:

  1. شما صاحب کسب و کار خودتان هستید. کسی که این روش را برای معامله‌گری انتخاب می‌کند، باید بداند که دیگر معاملات او تفریحی نیست و درآمد او به صورت کامل به این معاملات وابسته است. برای خود یک برنامه منظم معاملاتی داشته باشید و به آن پایبند بمانید. از تصمیمات احساسی خودداری کنید؛ چون این کار منابع مالی شما را در معرض خطر قرار می‌دهد.
  2. برای این کار باید سرمایه کافی داشته باشید. شاید یک معامله‌گر پاره وقت بتواند با یک سرمایه کم شروع کند ولی معامله‌گری که منبع درآمد آن، معامله‌گری است باید سرمایه مناسبی برای شروع داشته باشد.
  3. رفتار بازار فارکس در همه روزها یکسان نیست و ممکن است بعضی روزها بازار با استراتژی شما سازگار نباشد. از این بابت استراتژی خود را به گونه‌ای بنویسید که تکلیفتان در تمام روزهای بازار و با هر شرایطی مشخص و معین باشد.

مطالب مشابه

مشاهده همه