پسری که از یک تحویل دهنده اجناس به معامله‌گری موفق تبدیل شد.

2021/06/20 | 1400/03/30
فارکس , بازارهای مالی , معامله‌گری , معامله‌گر موفق

مقداری وعده غذایی مقوی برای شام خوردن، یا پس اندازی اندک جهت خرید یک هدیه برای خواهر کوچک؟ خرید یک تیشرت جدید برای بازی فوتبال، یا استفاده از این پول برای پر کردن یخچال؟ این‌ها معضلاتی بودند که سامچای پنگساوات پیش از شروع فعالیت خود  در بازارهای مالی هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کرد.

سامچای یک پسر معمولی تایلندی بود که در یک خانواده بزرگ متشکل از سه فرزند (سامچای و خواهران کوچکترش) به همراه پدر و مادر، عمو و پدربزرگ و مادربزرگ مادری خود زندگی می‌کرد.

او بزرگترین فرزند و تنها پسر خانواده است که از 12 سالگی مشغول به کار بوده و چهار سال گذشته را در یکی از خدمات محلی تحویل دهنده اجناس کار ‌کرده است. سامچای که علاقه زیادی به فوتبال و موتورسیکلت داشت، اوقات فراغت خود را در زمین یا گاراژ می‌گذراند. کار، فوتبال، کار، موتور، کار، کار، کار ...، این برنامه روزمره او بود.

با این حال، افکار او از وظایف و فعالیت‌های روزمره بسیار دور بود. سامچای همیشه آرزوی زندگی بهتر را داشت. او کنجکاو و باهوش بود و همیشه می‌دانست که این کار موقتی است و او می‌تواند عنوانی خیلی بهتر از "بهترین پسر تحویل دهنده اجناس ماه" را بدست آورد.

در ژانویه سال 2020، او تبلیغاتی را مشاهده کرد و به معامله‌گری به عنوان یک روش آسان و جذاب برای کسب درآمد علاقه‌مند شد. با این حال، این سبک از کار برای سامچای کاملاً ناآشنا به نظر می‌رسید. او هیچ فرصتی برای ریسک کردن نداشت و چنانچه با زیان روبرو می‌شد به معنای از دست دادن پول برای خود و خانواده‌اش بود. بنابراین، سامچای جوان تصمیم گرفت عاقلانه عمل کند و با افتتاح حساب آزمایشی (دمو) به دنیای فارکس دسترسی و ریسک معاملات خود را مدیریت کند.

 سامچای پس از ورود به بازار متوجه گشت، تنها راه کسب درآمد از این طریق، جدی گرفتن آن است. آزمایش تکنیک‌ها، ایجاد یک استراتژی محکم، برنامه‌ریزی دقیق و غیره از جمله کارهایی بود که او برای کسب درآمد انجام می‌داد. وی شروع به کشف مطالب جدید جهت یادگیری و تماشای دروس ویدئویی توسط تحلیلگران و مطالعه تحلیل آن‌ها کرد. سپس پیگیری اخبار اقتصادی باعث شد او در تحلیل بنیادی نیز مهارت کسب کند.

معاملات، تمام توجه سامچای را به خود جلب کرد. او شبانه روز در حال مطالعه بود و در نهایت تصمیم گرفت کار خود را ترک کند. ویروس کرونا در آن زمان با سرعت در حال گسترش بود و افراد زیادی از راه دور کار می‌کردند. او همچنین احساسی داشت که باید روی این امر تمرکز کند. در آن زمان متوجه شد "چیزی عظیم در راه است" . و این مربوط به ویروس کرونا نبود.

در مارس 2020، زمانی که همه‌گیری کرونا دنیا را فلج کرد، سامچای اولین 10 هزار دلاری خود را بدست آورد. او با حداقل مبلغ ممکن برای افتتاح حساب یعنی 5 دلار، به این سود رسیده بود و چنین سودی برایش غیرممکن به نظر می‌رسید. سامچای، با یادگیری سخت و تمرکز روی معاملات، در طی چند ماه چنین مبلغی را بدست آورد و این فقط آغاز کار بود.

سامچای سود ماهانه خود را چند برابر کرد. او هنوز هم همان پسر معمولی عاشق فوتبال و موتور است، با این تفاوت که اکنون یک آپارتمان بسیار بهتر با کولر اجاره کرده و به‌ طور منظم برای خواهرانش هدیه می‌خرد و برنامه‌های زیادی برای سال‌های آینده دارد.

ما تصمیم گرفتیم با این معامله‌گر جوان مصاحبه کنیم. او در این مصاحبه تجربیات خود را با ما به اشتراک گذاشته است:

-چرا تصمیم گرفتی زندگیت رو تغییر بدی و تبدیل به یک معامله‌گر شوی؟

می‌دونی من همیشه این احساس را داشته‌ام که قادر به انجام همه چیز هستم. گاهی احساس می‌کنید آنقدر قدرت دارید که زمان مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه شما هست. من وقتی 23 ساله شدم، فهمیدم که زمان آن فرا رسیده است و با خودم گفتم "من باید به آزادی مالی برسم، باید به کسی غیر از پسری که اجناس را تحویل می‌دهد تبدیل شوم!". این برای من یک تصمیم قابل تأمل بود.

من در ابتدا این معامله‌گری را روی یک حساب آزمایشی امتحان کردم، سپس بیشتر درگیرش شدم و اطلاعات مربوطه را مطالعه کردم و فهمیدم که می‌خواهم تمام وقتم را به این فعالیت اختصاص دهم و در این زمینه حرفه‌ای شوم. بنابراین کار تحویل دادن اجناس را رها کردم و همه چیز از این طریق آغاز شد.

-بزرگترین چالش تو هنگامی که معامله‌گری را شروع کردی چه بود؟

هووم، فکر می‌کنم بیشترین چیزی که با آن دسته و پنجه نرم کردم تحلیل بنیادی بود. اما خیلی سریع آن را یاد گرفتم و علاقه‌مند شدم. در هفته اول، دورکاری کمی برایم عجیب بود و من تقریبا هر پنج دقیقه یکبار حواسم پرت می‌شد، اما با برنامه‌ریزی و تمرکز توانستم این مشکل را برطرف سازم.

- استراتژی معامله‌گری مورد علاقه شما چیست؟

معامله‌گری روزانه را ترجیح می‌دهم.

- توصیه شما به سامچای‌های تازه وارد به دنیای فارکس چیست؟

به آن‌ها می‌گویم: برو پسر! شما حتی نمی‌توانید تصور کنید چه چیزی در انتظار شماست! به راه خود ادامه دهید (با خنده)!

- روزانه چقدر وقت خود را صرف معامله‌گری می‌کنید؟

خب، این واقعا بستگی دارد. بعضی اوقات می‌توانم کل روز یا فقط نیم ساعت جلوی صفحه مانیتور بنشینم. من می‌توانم درمورد اینکه چه مقدار باید زمان صرف معامله‌گری کنم، تصمیم بگیرم و این احساس خیلی خوبی دارد!

- آیا تاکنون فکر کرده‌اید تغییر شغل تصمیم اشتباهی بوده است؟

هرگز. حتی اگر گاهی اوقات سخت بود، من مطمئن بودم که معامله‌گری کاری است که می‌خواهم در زندگی انجام دهم.

- زندگی شما در ماه‌های گذشته چگونه تغییر کرد؟

خانواده من یک وام را بازپرداخت و یک خانه بهتر برای اجاره پیدا کردند! ما یک تهویه کننده هوا تهیه کردیم و من موتور سیکلت دیگری خریدم. البته من پس‌انداز قابل توجهی دارم اما به شما نمی‌گویم که می‌خواهم آنها را صرف چه چیزی کنم (با خنده).

- توصیه شما به آن دسته از افرادی که می‌خواهند معامله‌گری را شروع کنند چیست؟

همه تردیدها را کنار بگذارید و امتحان کنید. اگر آن را دوست ندارید، هر زمان که خواستید می‌توانید آن را ترک کنید. اما هنوز معامله‌گری ارزش امتحان کردن دارد. همچنین، برای برداشت سود خود عجله نکنید آن را در معاملات دیگر قرار دهید و سبد سرمایه‌گذاری‌های خود را متنوع کنید. اگر می‌خواهید پول واقعی بدست آورید باید سریع عمل کنید و آماده عمل باشید. من یک بار این اشتباه را کردم ولی اکنون بسیار عاقل‌تر شده‌ام، هر روز به یادگیری خود ادامه دهید، من به شما می‌گویم که این رمز موفقیت است. اگر تنبلی را کنار بگذارید و سخت یاد بگیرید و به تمرین ادامه دهید به ارتفاعاتی خواهید رسید که قبلاً فقط می‌توانستید رویایشان را ببینید.

 

مطالب مشابه

مشاهده همه