چرا قیمت بیت‌کوین در آینده بیشتر می‌شود؟

2021/02/01 | 1399/11/13
بیت‌کوین , ارز های دیجیتال , آموزش مالی

در سال 2020 با شیوع بیماری کووید-19 اکثر ارزهای مهم جهان دچار افت و آسیب شدند ولی ارزهای دیجیتال توانستند خود را مطرح کنند و رشد خوبی داشته باشند. بیت‌کوین که معروف‌ترین ارز دیجیتال در کل جهان به حساب می‌آید، در سال 2020 بیش از 200 درصد رشد داشت. این ارز دیجیتال بعد از تجربه یک افت در سال 2018، دوباره شروع به رشد کرد. بسیاری از متخصصان و تحلیلگران بر این باور هستند که بیت‌کوین در سال‌های آینده به یک دارایی امن تبدیل می‌شود.

از نگاه متخصصان پس از کرونا، ارزهای جهان هم به سوی دیجیتالی شدن پیش می‌روند و فضای رشد و پیشرفت برای ارزهای دیجیتال فراهم می‌شود. از این رو مسیر برای افزایش ارزش بیت‌کوین فراهم خواهد شد. کاهش نرخ بهره در بازار سنتی هم از دیگر عواملی بود که باعث شد مردم به ارزهای دیجیتال روی بیاورند. بسیاری از افرادی که دارند روند بیت‌کوین را از نزدیک دنبال می‌کنند، بر این باور هستند که این ارز بیش از این‌ها رشد خواهد کرد.

دلالان بازار ارز دیجیتال سعی می‌کنند که یک جا حجم زیادی بیت‌کوین را جابجا کنند و با این کار خود باعث نوسان شدید در ارزش بیت کوین می‌شوند. در سال 2020، مجموعه MicroStrategy مجموعاً 425 میلیون دلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد. پس از آن سایر شرکت‌ها هم تصمیم گرفتند چندین میلیون دلار روی این ارز سرمایه‌گذاری کنند. وقتی این حجم از سرمایه‌گذاری به سمت بیت‌کوین سرازیر می‌شود، مسلماً نوسانات این ارز بیشتر می‌شود.

در حال حاضر ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال با کامپیوترهای فوق پیشرفته انجام می‌شود و بیت‌کوین‌های جدید با سرعت در حال تولید هستند. هر چه بیت‌کوین بیشتری تولید شود، افراد بیشتری وارد عرصه بیت‌کوین می‌شوند و میزان معاملات این ارز دیجیتال هم رشد می‌کند. روند معاملات به سمتی پیش می‌رود که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی هم می‌خواهند امکان خرید از طریق بیت‌کوین را فراهم کنند. البته هر چه زمان جلوتر می‌رود استخراج بیت‌کوین سخت‌تر و دشوارتر می‌شود و به همین خاطر با گذشت زمان، بیت‌کوین محدودتر و ارزش آن بیشتر می‌شود.

یکی دیگر از عواملی که سبب افزایش ارزش بیت‌کوین می‌شود، افزایش نقدینگی است. وقتی نقدینگی بیشتر شود، تقاضا برای بیت‌کوین بیشتر می‌شود و با افزایش تقاضا و محدود بودن بیت‌کوین‌ها در جهان شاهد افزایش ارزش بیت‌کوین خواهیم بود.

رسانه هم تأثیر زیادی روی بیت‌کوین دارد؛ زیرا رسانه‌ها توجه زیادی به بیت‌کوین می‌کنند و توجه آن‌ها تقاضا را افزایش می‌دهد. وقتی تقاضا بیشتر شد، ارزش بیت‌کوین هم بالاتر می‌رود. از طرفی میزان اعتماد به ارزهای سنتی هم خیلی کمتر شده است. سیستم‌های بانکی پر از ضعف و اشکال است و دیگر ارزهای سنتی قابل اعتماد نیستند. از این رو ارزهای دیجیتال که در همه جا معتبر هستند و ارزش بالایی هم دارند، مورد اعتماد افراد قرار می‌گیرند.

مطالب مشابه

مشاهده همه